درخواست آلمان و فرانسه برای مذاکره با روسیه

آلمان و فرانسه، به دنبال نشست اخیر رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا، خواستار رویکرد تعاملی جدید با مسکو شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دیپلمات‌های اروپایی از درخواست «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، از مقامات اروپایی برای فراهم آوردن شرایط برای نشست با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خبر دادند. 

این ایده ازسوی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، نیز حمایت شده است.

منابعی مطلع در این باره اعلام کردند: «امروز سفیرانی از برلین و پاریس در جلسه‌ای پیشنهاد تغییر استراتژی و رویکرد نسبت به مسکو را مطرح کرده‌اند.»

همچنین گفته می‌شود مرکل در چند روز گذشته در این زمینه با مکرون و نخست‌وزیر ایتالیا ارتباطی نزدیک داشته است. همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، نیز هفته گذشته برای مشورت درباره برخی مسائل به برلین سفر کرده است.

روز گذشته ، ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل به رایزنی پرداخت. کرملین پس از این مکالمه تلفنی اعلام کرد: «پوتین در این تماس نکاتی کلیدی درباره نشست هفته گذشته خود با "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا، را نیز مطرح کرده است. برای تماس‌های بیشتر در آینده نیز توافق شد.»

همچنین آنگلا مرکل هفته گذشته پیش از گفت‌وگو با امانوئل مکرون گفت: «اتحادیه اروپا باید گفت‌وگو با روسیه را علی‌رغم اختلافات در زمینه مسائل امنیتی و نیز نبرد سوریه و اوکراین حفظ کند.»

مرکل گفت: «معتقدم زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار می‌کند و گفت‌وگویی علنی با وی دارد این مهم است که ما در طرف اروپایی همین کار را بکنیم.»

جو بایدن و ولادیمیر پوتین هفته گذشته (چهارشنبه) برای نخستین‌بار از زمان به قدرت رسیدن بایدن و بعد از ۱۰ سال با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که در ساعت ۱۳:۳۵ (به وقت ژنو) آغاز شد «آنتونی بلینکن» و «سرگئی لاوروف» وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز حضور داشتند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، پس از این نشست، آن را در کل مثبت ارزیابی کرد و کاخ کرملین نیز اعلام کرد رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا بیانیه‌ای مشترک را در زمینه ثبات راهبردی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =