کره شمالی: گفت‌وگو با آمریکا تنها وقت ما را می‌گیرد

وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد گفت‌وگو با آمریکا این کشور را به جایی نمی‌رساند و فقط وقت تلف کردن است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، ری سون گوون، وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور هیچ تصمیمی برای گفت‌وگو با آمریکا درباره خلع سلاح اتمی ندارد.

وزیر خارجه کره شمالی گفت: «ما حتی احتمال برقراری ارتباط با آمریکا را در نظر نمی‌گیریم، چه برسد به داشتن آن، که ما را به جایی نمی‌رساند، فقط وقت گران‌بهای ما را می‌گیرد.»

پیش از این نیز کیم یو جونگ، خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز گذشته (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری رسمی کی‌سی‌ان‌ای این کشور اعلام کرد آبه نظر می‌رسد آمریکا سیگنال‌های پیونگ‌یانگ را به شیوه‌ای تعبیر می‌کند که موجب ناامیدی است.

او گفت به نظر می‌رسد آمریکا به گونه‌ای اوضاع را تفسیر می‌کند که به دنبال راحتی و آسایش برای خودش است.

این درحالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای و نیز ارسال نامه‌ای به روسای مجالس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا وضع اضطراری در رابطه با کره شمالی را تمدید کرد.

دولت آمریکا در سال ۲۰۰۸ به منظور رسیدگی به وضع غیرعادی و تهدید فوق العاده که از جانب اشاعه مواد شکافت‌پذیر کره شمالی متوجه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا بود وضع اضطراری در رابطه با این کشور اعلام کرد که تاکنون هر سال تمدید شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه اعلام کرد در نخستین اظهارات کیم جونگ اون درباره به قدرت رسیدن جو بایدن در واشنگتن نشانه جالبی دیده می‌شود. او افزود این انتظار که آن‌ها برای تغذیه جریان مخالف انتخاب کرده‌اند می‌توانند آن‌ها را در گرفتار بیشتری غرق کند.

خواهر رهبر کره شمالی این اظهارات را در حالی بیان کرد که سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، به سئول سفر کرده است و قرار است با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، و لی این یونگ، وزیر اتحاد دو کره، دیدار کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سئول و واشنگتن درباره احتمال پایان دادن به فعالیت کارگروه کره شمالی و تقویت هماهنگی در سطوح دیگر توافق کردند.

در همین حال «نُه کیو دوک» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره جنوبی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «لیو شیائومینگ»، همتای چینی خود خواستار میانجیگری چین برای بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =