بیماری‌هایی که خواب در بهبود آن‌ها نقش مهمی دارد، کدامند؟

توصیه می‌شود هنگام بیماری استراحت کافی داشته باشید، زیرا این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع در بهبود بیماری می‌شود .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از العالم، در بسیاری از موارد، پزشک از بیمار می‌خواهد در طول بیماری در رختخواب بماند، زیرا بیماری‌هایی وجود دارد که برای تسریع بهبودی به خواب و استراحت نیاز دارد.

در این گزارش مهمترین بیماری‌هایی که برای غلبه بر آن‌ها به خواب احتیاج دارید معرفی می‌شوند:

۱- آنفلوانزا

هنگام ابتلا به آنفلوانزا توصیه می‌شود به مقدار کافی بخوابید و استراحت کنید، زیرا داشتن فعالیت منجر به ترشح هورمون‌هایی مانند کورتیزول در بدن می‌شود سیستم ایمنی را تضعیف کرده و بر سلول‌های سفید خون تأثیر منفی می‌گذارد.

در هنگام آنفلوانزا، سیستم ایمنی بدن باید تمام تلاش و انرژی خود را برای مبارزه با بیماری هدایت کند؛ بنابراین هر نوع خستگی دیگر بر روی بدن یا عفونت، نیاز به فعالیت بیشتری از سیستم ایمنی بدن دارد که روند بیماری را طولانی می‌کند و می‌تواند عوارضی ایجاد کند.

به طور کلی، هر بیماری مرتبط با سیستم ایمنی بدن در طول دوره درمان به استراحت کامل نیاز دارد.

۲- سردرد شدید

در نتیجه استرس شدید و خوب نخوابیدن، بسیاری از افراد می‌توانند سردردهای شدید و همچنین سرگیجه و عدم تعادل را احساس کنند.

در این حالت، بهترین راه حل استراحت و خواب است که بدن برای از بین بردن سردردهای شدید به آن نیاز دارد.

خوابیدن برای برخی از افراد دارای سردرد ممکن است دشوار باشد، بنابراین می‌توانید یک فنجان انیسون یا نعناع یا یک لیوان شیر گرم بنوشید، این نوشیدنی‌ها به آرامش اعصاب و خواب سریع کمک می‌کند.

اما باید مراقب باشید که زیاد نخوابید، زیرا می‌تواند اثرات منفی بر بدن و سلامتی داشته باشد. مدت خواب مناسب ۷ تا ۸ ساعت است.

۳- کمر، شانه و گردن درد

هنگام درد از ناحیه کمر، گردن یا شانه، بدن برای کاهش فشار بر روی آن به استراحت نیاز دارد؛ بنابراین خواب یک راه حل مناسب برای تسکین این علائم است.

اما باید به موقعیت‌های خواب صحیح پایبند باشید، زیرا برخی از موقعیت‌ها می‌توانند درد را افزایش دهند.

اگر کمردرد وجود دارد، برای کاهش مشکلات تاندون توصیه می‌شود که پشت خود را با یک بالش کوچک در زیر لگن پر کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید یک طرف بخوابی، بالش باید بین پاها قرار گیرد.

گردن درد نیز نیاز به خوابیدن به پشت با استفاده از بالش طبی در ارتفاع مناسب دارد و قرار دادن بالش در زیر بازوها نیز ترجیح داده می‌شود.

همچنین خوابیدن به پشت در صورت احساس درد در شانه‌ها، با بالش زیر سر توصیه می‌شود و نباید روی شکم یا شانه آسیب دیده بخوابید.

۴- درد پا

درد پا می‌تواند به دلیل افزایش وزن و فشار بیش از حد به مفاصل برای مدت طولانی بدون استراحت رخ دهد.

بهترین چیز در این مشکل این است که روی تشک با یک بالش زیر پاها دراز بکشید، این امر تسکین درد را تضمین می‌کند، به خصوص اگر همراه با تورم باشد.

به طور کلی، خواب برای همه درد بدن تسکین دهنده محسوب می‌شود، به شرط آنکه به روشی طبیعی و بدون استفاده از داروهای خواب آور باشد.

۵- دیابت

خواب برای بیماران دیابتی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا کمبود خواب باعث افزایش سطح هموگلوبین و در نتیجه کنترل قند خون می‌شود.

در عین حال، خواب طولانی مدت توصیه نمی‌شود، اما باید خواب منظم و متوسط ​​باشد تا از حفظ سطح قند اطمینان حاصل شود.

۶ - بیماری‌های فشار و قلب

بین کمبود خواب و فشار خون بالا و همچنین بیماری‌های قلبی رابطه شدیدی وجود دارد، زیرا خواب خوب باعث فعال شدن بافت‌های بدن می‌شود تا مواد زائد به خصوص بافت‌های قلب و عروق خونی را بهتر دفع کند.

خواب همچنین به افزایش توانایی بدن در دفع مواد زائد بیوشیمیایی از مواد غذایی، به ویژه غذاهای چرب، که باعث مقادیر بالای کلسترول مضر در خون و در نتیجه فشار خون بالا می‌شود، کمک می‌کند.

خواب همچنین باعث آرامش شبکه خون و محافظت از آن در برابر تنش و اسپاسم می‌شود و در نتیجه جریان خون بهتر در بدن را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =