پیام تسلیت اتحادیه جهانی روزنامه نگاران ترکیه در پی حادثه برای خبرنگاران ایرانی

در پی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران ایرانی در آذربایجان غربی، اتحادیه جهانی روزنامه نگاران ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، این واقعه را تسلیت گفت.

ه گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه جهانی روزنامه نگاران ترکیه در بیانیه ای با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل خبرنگاران ایرانی در آذربایجان غربی که منجربه جان باختن دو خبرنگار و مجروح شدن 21 خبرنگار دیگر شد را تسلیت گفت.

این اتحادیه برای جان باختگان، رحمت و برای جامعه رسانه‌ای ایران صبر مسئلت کرد. 

با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز چهارشنبه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد و در این سفر دو روزه 20 خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه 4 نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و 2 نفر از کارکنان ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه ساعت 6:30 صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص این حادثه با بیان اینکه گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند، افزود: ظهر امروز(چهارشنبه) خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت 6 بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند، تصریح کرد: بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.

‌رئیس سازمان محیط زیست ‌با بیان اینکه چهار نفر از خبرنگاران که حالشان بدتر بود با بالگرد به ارومیه منتقل شدند اما خطری آنها را تهدید نمی‌کند، گفت: از اورژانس آذربایجان غربی نهایت تقدیر را دارم که در نخستین دقایق به محل حادثه رسیدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =