آمریکا: هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت از تل‌آویو، ادعاهای قبلی درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، علی‌رغم آن که مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بارها مدعی در تصمیم‌گیری‌های خود در خصوص بازگشت به برجام به هیچ عنوان تحت تأثیر لفاظی‌های صهیونیست‌ها قرار ندارند، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی در دیدار با «آویو کوخاوی» رئیس‌ ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، مدعی شد ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

سالیوان با تأکید بر تعهد واشنگتن در قبال امنیت رژیم صهیونیستی گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «متعهد است که اطمینان دهد که ایران هرگز به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند».

بنا بر گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، سالیوان و کوخاوی روز گذشته (چهارشنبه) به همراه «گلعاد اردن» سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده با یکدیگر دیدار کردند.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده که بارها مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند که به هیچ عنوان به دنبال تسلیحات اتمی نیستند و برنامه هسته‌ای کاملاً صلح آمیز دارند و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تاکنون هیچ‌گونه انحراف هسته‌ای ایران را نشان نمی‌دهد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت که سالیوان و کوخاوی درباره «چالش‌های امنیت و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) از جمله تهدیدی که اقدامات شرورانه ایران در منطقه ایجاد می‌کند، بحث و گفت‌وگو کردند».

طبق بیانیه کاخ سفید، سالیوان همچنین بر «حمایت بی‌دریغ رئیس‌جمهور (جو) بایدن از امنیت اسرائیل تعهد در قبال تداوم تقویت شراکت دفاعی بین دو کشور» تأکید کرد.

پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در خصوص سفر کوخاوی به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی اعلام کرده بود که کوخاوی در جریان دیدار خود با تأکید بر «نقص‌های توافق هسته‌ای فعلی»، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا شرکای آمریکایی خود را ترغیب کند تا از روش‌های جایگزین برای مقابله با هسته‌ای شدن ایران استفاده کنند.

طبق این گزارش، «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «کارا آبرکرامبی» دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا نیز در نشست سالیوان با کوخاوی در واشنگتن شرکت داشتند.

اظهارات کوخاوی در حالی مطرح شده است که دولت «جو بایدن» که حمایت خود را از کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده، مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

رژیم صهیونیستی به شدت مخالف بازگشت دولت بایدن به برجام است و این اولین تلاش صهیونیست‌ها برای اعمال نفوذ در آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف ضدایرانی خود نیست و پیش از این نیز چندین هیأت از مقام‌های صهیونیست از جمله «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد و «مئیر بن شبت» مشاور امنیت قومی رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر برای منصرف کردن دولت بایدن از بازگشت مجدد به برجام به ایالات متحده سفر کرده‌اند.

از طرف دیگر، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در دیدار قریب الوقوع خود با رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و آخرین تحولات غزه و سوریه گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =