ظرفیت‌های بازار سرمایه درخدمت رونق تولید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش شده تا همه ظرفیت‌ها و امکانات بازار سرمایه را برای رونق تولید به خدمت گرفته شود، چرا که معتقدیم انتفاع نهایی این حمایت به بازار سرمایه برخواهد گشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد علی دهقان دهنوی »در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت صمت با سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی با تأکید بر تقویت منابع تولید کشور به عنوان اولویت بازار سرمایه افزود: باید به سمت روش‌های نوین و جدید تامین منابع مالی رفته و در کنار روش‌های قبلی، ایده‌های جدیدی مانند تأمین مالی جمعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشریح روش تامین مالی جمعی، خاطرنشان کرد: تامین مالی جمعی، پلتفرم و پایگاهی است برای اتصال پس‌اندازکنندگان خرد و تولیدکنندگان متوسط و کوچک که در واقع نمود مشارکت فراگیر مردم در اقتصاد می تواند باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با حمایت‌های ویژه وزارت صمت از شرکت‌های تولیدی ارائه شده در بورس، بدون شک شاهد ارتقای بیش از پیش شاخص‌های توسعه صنعتی کشور خواهیم بود.

گفتنی است در حال حاضر وزارت صمت به عنوان یکی از متولیان تولید کشور، تامین مالی برای فعالیت‌های حوزه صمت را از ۲ روش بازار پول (شامل بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، طرح رونق تولید، طرح جهش تولید و طرح تام) و بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی ( انتشار انواع اوراق، عرضه سهام و محصولات بنگاه‌ها، ایجاد انواع صندوق‌ها، تامین مالی جمعی، توسعه لیزینگ، افزایش سرمایه بنگاه‌ها، تامین مالی زنجیره تامین و تاسیس انواع شرکت‌های سهامی عام پروژه) دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =