کشف سکه‌های متعلق به دوران طاعون

یک فرد در انگلستان سکه‌های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه را کشف کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از لایوساینس، دو سکه طلا متعلق به زمانی که همه‌گیری طاعون یا مرگ سیاه در قرن چهاردهم انگلستان را فرا گرفته بود در این کشور کشف شده‌اند.

بر روی هر دو این سکه‌های تاریخی تصویر «ادوارد سوم» کسی که سعی کرد ضرب سکه طلا را به انگلستان معرفی کند نقش بسته است. روند ضرب یکی از سکه‌هایی که اخیرا کشف شده است و به نام سکه‌های پلنگی شناخته می‌شود برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۴ میلادی آغاز شد اما با مشکلاتی همراه بود و ضرب آن موفقیت‌آمیز نبود. بنابراین از ۱۳۵۱ سکه جدیدی ضرب شد؛ سکه‌هایی که حدودا هفت گرم وزن داشتند. یکی از دو نمونه سکه‌هایی که اخیرا کشف شده‌اند در حقیقت یکی از همام سکه‌های هفت‌گرمی محسوب می‌شود.

این دو سکه در سال ۲۰۱۹ کشف شده بودند اما تحقیقات باستان‌شناسان اخیرا به پایان رسیده است. باستان‌شناسان درباره این‌که این دو سکه چطور از دل خاک سر درآورده‌اند دو فرضیه را بیان کرده‌اند. به عقیده آن‌ها این دو سکه همزمان با هم در خاک دفن شده‌اند که علت آن می‌تواند مخفی کردن گنجینه و یا گم شدن کیف پول باشد.

با این‌که هر دو سکه خمیده شده‌اند اما شرایط مناسبی دارند و فقط خراش‌هایی جزئی که به نظر می‌رسد بر اثر فعالیت‌های کشاورزی ایجاد شده باشد بر روی سطح آن‌ها دیده می‌شود.

سکه‌های طلایی پلنگی که در سال ۱۳۴۴ ضرب می‌شدند از طلا با ۹۶ درصد خلوص ساخته شده بودند. کشف این سکه با توجه به این‌که تعداد زیادی از آن ضرب نشده بود بسیار قابل توجه است.

کارشناسان معتقدند مالک این دو سکه طلا در زمان گذشته به طبقه ثروتمند جامعه تعلق داشته است. در آن زمان ارزش این دو سکه معادل ۱۶۷۰۰ دلار کنونی بوده است.

این اکتشاف نشان می‌دهد سکه‌های پلنگی در بازه زمانی طولانی‌تری نسبت به آن‌چه پیش‌تر تصور می‌شد ضرب می‌شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =