ماکرون: ثبات اروپا نیازمند گفت و گو با روسیه است

ماکرون رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای حفظ ثبات اروپا به گفت و گو با روسیه نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اسپوتنیک انگلیسی روز پنجشنبه به نقل از امانوئل ماکرون نوشت که در چارچوب تلاش برای دفاع از منافع خود، اتحادیه اروپا به گفت و گوی بلندپروازانه با روسیه نیازمند است.

او که پیش از اجلاس شورای اروپا در بروکسل صحبت می‌کرد گفت: گزارش اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا درباره روابط این اتحادیه و روسیه نشان می‌دهد که دو طرف می‌توانند رو به جلو پیش بروند.

پیش از این اظهارات، صدراعظم آلمان تاکید کرد اتحادیه اروپا باید در ارتباط مستقیم با روسیه باشد که همزمان رئیس جمهوری روسیه از پیشنهاد برلین و پاریس در این خصوص استقبال کرد.

«آنگلا مرکل» روز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید ارتباط مستقیم با روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برقرار و با ایجاد ساز و کارهایی به تحریکات مسکو پاسخ دهد.
 

مکرون: ثبات اروپا نیازمند گفت و گو با روسیه است

او که در پارلمان آلمان سخنرانی می‌کرد، گفت و گوی رئیس جمهوری آمریکا با همتای روس‌اش را ناکافی دانست و تاکید کرد: اتحادیه اروپا همچنین لازم است قالب‌های مختلفی برای گفت و گو مشخص کند.

به دنبال اظهارات صدراعظم آلمان، کاخ کرملین هم اعلام کرد که ولادیمیر پوتین از تقویت گفت و گوها با اتحادیه اروپا استقبال می‌کند. رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که نگاه ما به پیشنهاد فرانسه و آلمان برای برگزاری اجلاس مثبت بوده و گفت و گوها ضروری است.

روز گذشته، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای دیدار رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه خبر داد.

همچنین بر اساس این گزارش، ماکرون در عین حال درباره ترکیه گفت: ما با ترکیه به ویژه در خصوص ثبات در شرق مدیترانه و مساله پناهندگان خطوط قرمزی تعیین کرده‌ایم.

اظهارات ماکرون در خصوص آنکارا پس از آن بیان می‌شود که روز دوشنبه پس از دیدار با همتای ترک خود گفت که او اردوغان را از ضرورت اعضای ناتو برای روشن کردن اهداف مشترک راهبردی این پیمان مطلع کرده و این دیدار تمایل مشترک دو طرف برای همکاری در سوریه و لیبی را تایید کرد.

مکرون: ثبات اروپا نیازمند گفت و گو با روسیه است

هفته گذشته وزیر امور خارجه فرانسه با توصیف «دوره نقاهت» در مورد روابط کنونی ترکیه و فرانسه، ضمن استقبال از آتش بس لفظی میان دو کشور، خواستار اقدامات مشخص اردوغان درمورد برخی اختلافات شد.

 ژان ایو لودریان در گفت و گو با تلویزیون بی. اف. ام.  ضمن استقبال از آتش بس لفظی میان ترکیه و فرانسه، آن را ناکافی دانست و گفت: روابط دوکشور در مرحله نقاهت قرار دارد.او افزود:  آتش بس لفظی به معنای اقدام نیست و ما انتظار داریم ترکیه در مورد موضوعات حساس از جمله در لیبی، سوریه، مدیترانه شرقی و مساله قبرس اقدامات عملی انجام دهد. باید دید آیا اردوغان بیشتر از حرف در مقام عمل نیز تغییر کرده است یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =