روسیه: کشورهای غربی تمایلی به کمک به مردم سوریه ندارند

نماینده روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تمدید مکانیزم ارسال کمک‌های انسانی فرامرزی به سوریه با توجه به کنترل ارتش بر اوضاع دیگر ضرورتی ندارد، گفت: غربی‌ها باید نشان دهند که به استقلال سوریه احترام می‌گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت ابراز تأسف کرد که کشورهای غربی هیچ تمایلی برای کمک به ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم سوریه نشان نمی‌دهند.

روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل وضعیت انسانی در سوریه را مورد بررسی قرار داد. ماه جولای (تیر-مرداد) زمان اقدام تنها گذرگاه مرزی در سوریه "باب الهوا" که برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور در نظر گرفته شده بود، به پایان خواهد رسید.

کشورهای غربی، به‌خصوص دولت آمریکا اصرار دارند که این مکانیزم تمدید شود، در حالی‌که دولت سوریه و روسیه بر این عقیده هستند که  این روش کارآیی خود را از دست داده است، برای اینکه پس از سال‌های درگیری‌های نظامی، اکنون ارتش سوریه بر بخش اعظم خاک این کشور کنترل دارد و دمشق در موقعیتی قرار داد که می‌تواند روند ارسال کمک‌های انسان دوستانه از طریق راه‌های زمینی، از جمله از طریق خطوط تماس، را اداره کند.

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: «برای حل و فصل مشکلات انسانی دشوار در سوریه راه حل‌هایی وجود دارد، ولی این راه حل تمدید مکانیزم ارسال کمک‌های فرامرزی نیست. کشورهای غربی باید ثابت کنند که آنها به استقلال و تمامیت ارضی کشور سوریه احترام می‌گذارند. در غیر این صورت، مذاکرات در خصوص تمدید این مکانیزم هیچ معنایی نخواهد داشت.»

نبنزیا یادآور شد که تجربه بسته شدن نقاط مرزی برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه فرامرزی نشان داده است که ارسال کمک‌های انسانی برنامه ریزی شده توسط مقامات دمشق قابل اطمینان‌تر و موثرتر تحقق یافته و دقیقاً به دست مردمی می‌رسد که به آن نیاز دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =