سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در پنجم تیرماه 1400

بازار روز شنبه 5 تیرماه با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز شنبه (پنجم تیر ماه) بازار متعادل با گرایش مثبت آغاز به کار کرده است.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در پنجم تیرماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در پنجم تیرماه

افزایش تقاضا از همان لحظات اولیه در شستا هویدا بود. هم اکنون نماد مذکور با پیشروی بیش از 4.5 درصدی قیمت، برای تشکیل صف خرید خیز برداشته است.

در جریان روند متعادل گروه بانک، نماد وتجارت مماس بر صفر معاملاتی در قیمت 255 تومان نوسان می کند. وبصادر با پیشروی بالغ بر 1 درصدی در قیمت 226 تومان نبض مثبت می زند. وبملت در مدار مثبت و در محدوده 417 تومان دنبال می شود. وپارس رشد بیش از 1 درصدی قیمت را تجربه می کند.

رشد ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات امروز با رشد هشت هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۱هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای شستا، فولاد و تاپیکو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای خودرو، پترول و خساپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شستا به صف خرید رسید.

رنگ سبز در تابلو معاملات فلزات اساسی چشمگیر تر است. فولاد با پیشروی نزدیک به 2 درصدی قیمت در محدوده 1076 تومان دنبال می شود. فملی مماس بر صفر معاملاتی با نوسانات مثبت درحال معامله است. ذوب پرتقاضا در مدار مثبت 3.1 درصدی داد و ستد می شود.
فاسمین، کاوه، فسرب و فخوز از دیگر نمادهای پرتقاضای گروه اند که سبز پوش در حرکت اند.

آغاز کار بازار با رشد ۱۲هزار واحدی

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۲هزار و ۴۵۸واحدی (۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۲۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۱۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای ومدیر، شستا، خودرو، فملی، شپنا، خساپا و فولاد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای لطیف، ذوب، رافزا، چخزر، کزغال، ریشمک و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۴۱۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۵میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

صف‌های خرید حدود هزار و ۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۳۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۳۲۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، خزر و سنیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بیش از ۱۳۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید لطیف، ومدیر و برکت در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۶۰میلیارد تومان (۸۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۳۵میلیارد تومان (۲۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۶۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف محصولات کاغذی لطیف (لطیف) به ۳۳.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۲۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۱۸۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «محصولات کاغذی» با تقاضای ۲۳۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۳۳درصد از سه هزار و ۳۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۳۹۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۴۳درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۷۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.

وآیند به صف خرید رسید.

با گذشت تنها یکساعت از شروع معاملات شاهد رشد بیش از 17 هزار واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر بورسی در سطح 1 میلیون و 230 هزار واحد هستیم. افزایش بالغ بر 2900 واحدی شاخص هموزن نیز جالب توجه است.

اخابر به گردونه معاملات بازگشت، هم اکنون با رشد بیش از 13 درصدی در قیمت 826 تومان دنبال می شود.

رنج کشی مثبت در پالایشی ها را در این دقایق شاهد هستیم. شتران و شپنا در سقف قیمت روزانه تشکیل صف خرید دادند. شبریز در مدار مثبت 3.2 درصدی در حرکت است.

در ساعت 10:30 شپنا صف خرید شد.وتوصا در قیمت 8520 ریال به صف خرید نشست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =