تولید دستگاه اسپری درایر برای اولین بار در کشور

اسحاق رسولی از تولید دستگاه اسپری درایر در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  اسحاق رسولی در مراسم رونمایی از دستگاه اسپری درایر که با حضور جمعی از مسئولان شهر اردبیل برگزار شد گفت: این دستگاه انواع مایعات را به پودر تبدیل کرده و باعث ایجاد ارزش افزوده چندین برابری برای محصول می گردد و در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه ملت ایران گفت: تحریمها مانع از ورود تکنولوژی و فناوری روز دنیا به کشور شده است و راهکار موجود برای رفع این معضل این است که  دانشگاه‌ها همت کنند و به طور جدی در حوزه فناوری ورود پیدا کنند. در همین راستا و به لطف خدا دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی صنایع خلاق صنعت گردشگری سلامت و صنعت آب و انرژی فعالیت‌های خود را شروع کرده و پروژه های متنوعی را در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به کابردهای این دستگاه ادامه داد: به عنوان مثال با این دستگاه می توان موادی مثل آب پنیر، که در حالت عادی یک مایع مخرب زیست می باشد، را  به پودری تبدیل کرد که ارزش بسیار بالایی دارد.

وی افزود: این دستگاه به سفارش یک شرکت در بشاگرد و جهت تبدیل ژل آلوورا به پودر ساخته شده و پس از راه اندازی برای مردم آنجا کارآفرینی خوبی ایجاد خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دستگاهها به دلیل تکنولوژی بالایی که در برخی قطعات خود دارند عموما وارداتی هستند و از چین و اروپا وارد کشور می‌شوند. اما خوشبختانه با یک تلاش شبانه روزی توانستیم تک تک قطعات را در مجموعه سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تولید کنیم.

وی تصریح کرد: طراحی این دستگاه به گونه ای است که می تواند یک تن محلول را در یک شیفت ۸ ساعت به پودر تبدیل کند. اما در صورت لزوم و برای تولید با ظرفیت بالا می‌توان به گونه‌ای دستگاه را طراحی کرد که در هر شیفت ۱۰ تن را به پودر تبدیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =