جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان نماینده ملت فلسطین نیست

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن ترور فعال فلسطینی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نماینده ملت و آرمان فلسطین نیست و باید پروژه ملی فلسطین اصلاح شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «نزار بنات» فعال فلسطینی که توسط دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان کشته شد،  تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نماینده ملت فلسطین و آرمان آنها نیست.

النخاله گفت: از طرف خودم و جنبش جهاد اسلامی ضایعه درگذشت شهید نزار بنات را تسلیت می‌گوییم که طی عملیات تروری به شهادت رسید که مغایر با حداقل ارزش‌ها و اخلاقیات بوده است. این مرد را در خانه‌اش و دربرابر چشم اعضای خانواده و فرزندانش شکنجه کرده و به قتل رساندند و از همین رو همه ما در قبال این قضیه از نظر دینی، اخلاقی و ملی مسئول هستیم.

وی افزود: شهید نزار با دغدغه‌ای که برای مردم و میهن خود داشت، منافع شخصی را فدای منافع عمومی کرد تا جایی که در شرایطی که مردم برای مطالبه حقوقشان جرات کافی را نداشتند، او صدای مردم شد و حالا با شهادت غیرمنتظره او مردم بر پایبندی به مواضع و آرمان های خود بیش از پیش تاکید می‌کنند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنیم که عرصه فلسطین تا چه اندازه به شهید نزار و امثال او نیاز داشت. ما مرد شجاعی را از دست دادیم که قبل از خیلی‌ها فهمید که شرایط کنونی تهدیدی واقعی برای ملت فلسطین است و تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین و آرمان‌های آنها نیست، بلکه علیه آرمان‌ها و آزادی و شرافت آنهاست و قضیه واکسن‌های فاسد کرونا خود نشانه اوج فساد امنیتی و سیاسی حاکم بر تشکیلات خودگردان است.

النخاله تاکید کرد  که قاتلان شهید نزار متوجه نبودند که آنها با عمل شنیع خود از تمام خطوط قرمز عبور کردند و امروز باید بدانند که آنها قادر نخواهند بود ملت فلسطین را به نقش خود متقاعد کنند، بلکه بالعکس ثابت کردند که نقش آنها محدود به وادار کردن ملت فلسطین به دستور العمل‌های اسرائیل و نه حفاظت از فلسطین‌ هاست.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما اکنون فقط خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب بی‌طرف نیستیم، بلکه با همه وطن دوستان ملت فلسطین تلاش خواهیم کرد که پروژه ملی فلسطین را از نو بسازیم، زیرا این پروژه هویت ملی خود را از دست داده و به تمام معنای کلمه در خدمت رژیم اشغالگر است.

 ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعت ۳:۳۰ بامداد پنج‌شنبه به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید «نزار بنات» کردند.

به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

«نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکردگی «محمود عباس» و کاندیدای فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

او همچنین حامی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران بود و در چندین ویدئو به انتقاد از موضع برخی کشورهای عربی در خصوص ایران پرداخته بود.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1100898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =