توصیه به کنکوری‌ها؛ هفته آخر تورق سریع کتاب‌ها را فراموش نکنید

داوطلبان در روزهای باقی مانده تا کنکور، برای ایجاد آمادگی و مرور می‌توانند تست‌ کنکورهای سال ۹۹ را بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنکور ۱۴۰۰ کمتر از یک هفته دیگر برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند زحمات بیش از یک سال خود را بسنجند. رعایت چند نکته ساده در این روزهای پایانی و روز کنکور، می‌تواند به داوطلبان کمک کند با آرامش این روز سرنوشت‌ساز را پشت سر بگذارند. 

ایسکانیوز قصد دارد در روزهای مانده تا کنکور ۱۴۰۰، توصیه‌های مشاوران کنکور را در اختیار داوطلبان قرار دهد. آنچه در ادامه آمده گفت‌وگوی ایسکانیوز با امیر الماسی دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران است که از حدود چهار سال پیش با چند نفر دیگر از دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران، کار مشاوره کنکور انجام می‌دهد.

الماسی با بیان این که داوطلبان در روزهای باقی مانده تا کنکور، باید تست‌ کنکورهای سال ۹۹ داخل و خارج را بزنند، اظهار کرد: سوالات کنکور سراسری برای داوطلبان داخلی و خارجی متفاوت است؛ اما سبک و سیاق یکسانی دارد.

دروس را تورق کنید

مشاور کنکور با اشاره به این که داوطلبان در هفته آخر تورق سریعی بر روی تمام دروس داشته باشند، افزود: به این صورت که با دیدن عناوین و سرفصل‌ها، مطالب را در ذهن خودشان بازیابی کنند و این کار را صفحه به صفحه انجام دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه درس‌ها را تورق کنند و اگر احساس کردند قسمتی یادشان رفته، باید دوباره برگردند و به صورت دقیق‌تر بخوانند. البته به هیچ وجه نباید در این مدت مبحث جدیدی بخوانند.

الماسی به داوطلبان رشته تجربه توصیه کرد: داوطلبان رشته تجربی روز آخر یا روز قبل کنکور، سوالات عمومی و شیمی کنکور ریاضی را جواب بدهند. دیدن سوالات آزمون روز قبل، نوعی آمادگی برای داوطلبان ایجاد می‌کند که مثلا بدانند امسال شیمی کنکور سخت خواهد بود.

دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران درباره درس خواندن روز قبل کنکور گفت: پیشنهاد من این است که داوطلبان فقط صبح روز قبل کنکور را درس بخوانند و بعدازظهر تنها کافی است که سوالات آزمون روز قبل را بررسی کنند.

می‌خواهم به داوطلبان بگویم؛ اگر قبول نشوند هم اتفاق خاصی نمی‌افتد. من هم سال اولی که کنکور دادم قبول نشدم؛ اما مطمئن بودم که سال بعد نتیجه خوبی می‌گیرم.

وی با تصریح بر این که می‌خواهم به داوطلبان بگویم؛ اگر قبول نشوند هم اتفاق خاصی نمی‌افتد، افزود: من هم سال اولی که کنکور دادم قبول نشدم. البته خانواده ناراحت ‌شدند؛ اما خودم مطمئن بودم که سال بعد نتیجه خوبی می‌گیرم.

الماسی با بیان این که می‌خواهم به داوطلبان بگویم، به اندازه‌ای که تلاش کرده‌اند و درس خوانده‌اند، نتیجه می‌گیرند، یادآور شد: اگر هم نتیجه نگرفتید، آسمان به زمین نمی‌آید. به همین دلیل، داوطلبان باید آرامش‌شان را حفظ کنند.

حفظ آرامش، مهم‌ترین رکن است

این مشاور کنکور با تاکید بر این که اگر داوطلبان آرامش نداشته باشند، نمی‌توانند از تمام اطلاعات خود استفاده کنند، اظهار کرد: داوطلبان نباید خودشان را با بقیه مقایسه کنند. توصیه من به داوطلبان این است که همیشه توکل‌شان بر خدا باشد به این معنا که باور داشته باشند تلاش‌شان را کرده‌اند؛ اما نتیجه دست خداست. پس همه چیز را به خدا بسپارید، خدا بهترین اتفاق را رقم می‌زند.

وی درباره نکاتی که داوطلبان سر جلسه کنکور باید رعایت کنند، گفت: داوطلبان باید وسایلی مانند مداد و پاکن اضافه، وسایل ضدعفونی، سنجاق و کارت ورود به جلسه همراه داشته باشند. همچنین لباس راحت بپوشند.

الماسی با بیان این که صبحانه روز کنکور باید سبک و طبق معمول هر روز باشد، افزود: به هیچ وقت صبح کنکور غذای جدید یا عجیبی نخورند. همچنین غذای آبدار نخورند و قبل از شروع آزمون، سرویس بهداشتی بروند که سر جلسه مشکل پیش نیاید.

سر جلسه آجیل بخورید

این دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به این که داوطلبان سر جلسه آب معدنی همراه داشته باشند، یادآور شد: همراه داشتن چند خوراکی کفایت می‌کند و اصلا لازم نیست با یک کیسه پر از خوراکی سر جلسه بروند. استفاده از شیرینی‌جاتی شکلات یا انرژی‌زا اصلا مناسب نیست چون قند را به سرعت بالا می‌برد و به سرعت هم پایین می‌آورد. باید چیزی بخورند که مداوم قندشان بالا باشد مانند خرما و گردو. استفاده از آجیل مانند پسته و بادام در جلسه کنکور هم بسیار مفید است.  

وی با بیان این که حفظ آرامش، مهم‌ترین کاری است که داوطلبان باید انجام دهند، اظهار کرد: داوطلبان باید باور داشته باشند که نتیجه تلاش‌شان را خواهند گرفت و هیچ تلاشی بدون پاداش نمی‌ماند. اگر هم قبول نشدند نباید ناراحت شوند یا استرس داشته باشند.

این مشاور کنکور در پایان خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی نتوانستند خوب درس بخوانند، سال بعد هم می‌توانند تلاش کنند. از این بابت هم نباید نگران باشند. حتی ممکن است استعدادشان در کار دیگری به غیر از دانشگاه رفتن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =