مدیران شستا نگران کرسی‌های خود هستند/ پاک کردن صورت مساله با افزایش سرمایه در بورس

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت:مدیران فعلی شستا با این کار میخواهندنشان دهند که عملکردشان روی کاغذ خوب بوده است و دولت بعدی لطفا صندلی ما را از ما پس نگیرد.

علی حیدری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی شستا در بورس که به زودی انجام خواهد شد گفت: افزایش سرمایه تحت هر عنوانی یک زنگ خطر محسوب میشود. زنگ خطر مدیریتی برای فرار از مسئولیت پذیری خودشان در قبال اینکه عملکرد اقتصادی مناسبی انجام ندادند به همین دلیل اقدام به افزایش سرمایه میکنند چنانچه این نوع افزایش سرمایه شفاف‌سازی شود که خوب است ولی در غیر اینصورت، همانند کاری که شستا در حال حاضر انجام میدهد در واقع تداوم ابهام دوره است و نشان دهنده این است که مدیران به دنبال این هستند که صورت های مالی خود را توجیه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه و بورس با بیان اینکه شستا یک ابهام را با ابهام دیگری پوشش میدهد تاکید کرد: شستا در واقع با این افزایش سرمایه، صورت مساله را پاک میکند و به دنبال حل مساله نیست. ابهامی که وجود دارد این است که چرا باید افزایش سرمایه داشته باشد؟ آنچه که قبلا اتفاق افتاده در حال حاضر برای چه، این کار انجام میشود که همگی نیازمند پاسخ شفاف از سوی این شرکت است. 


وی گفت: عملکردی که شستا در کنار سایر سهام ها در بازار داشته، تابع تورم بود یعنی به لطف تورم بود که سهام شستا قیمت مناسبی پیدا کرده است نه اینکه عملکرد مناسب مدیران و مسئولین شستا بوده باشد.

حیدری اظهار کرد: با توجه به مناسبات فامیلی درون سازمانی شستا و دولت، ساده ترین روش برای زنده نگه داشتن این شرکت، این است که از ابزار افزایش سرمایه استفاده کنند وگرنه چنانچه نگاه منطقی و کارشناسی داشته باشیم عملکرد اقتصادی مثبتی تاکنون نداشته است.

کارشناس بازار سرمایه و بورس عنوان کرد: با توجه به اینکه شستا زیرمجموعه وزارت رفاه است که دولتی محسوب میشود، این اقدام در روزهای پایانی دولت تنها یک هدف دارد که مسئولین و مدیران فعلی شستا نشان دهند که عملکردشان روی کاغذ خوب بوده است و دولت بعدی لطفا صندلی ما را از ما پس نگیرد، زیرا که در صورت افزایش سرمایه، صورت‌های مالی درخشانی خواهند داشت.

حیدری در پایان گفت: در نهایت افزایش سرمایه شستا در بورس هیچ بازخورد اقتصادی ندارد زیرا چنانچه تاکنون بارخورد اقتصادی داشت اقدام به افزایش سرمایه نمیکرد.

اخیرا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی  از افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی شستا در بورس خبر داده است.

کد خبر: 1100921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 0
      با کارشناسی زمین وساختمان و ماشین الات و تورم سال99 افزایش سرمایه میدهند.98 درصد شرکتهای شستا نه تنها سود ندارند که اغلب زیانده هستند.