رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با رشد ۴ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر تقویت نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت از بازار روبه رشده، به گونه‌ای که امروز هم در پایان معاملات با افزایش 4747 واحد به رقم یک میلیون و 238 هزار و 485 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش 1417 واحد به رقم 382 هزار و 326 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 939 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 9.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 860 هزار فقره معامله و به ارزش 7291 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در فرابورس هم ارزش معاملات به 2157 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 9300 میلیارد تومان فراتر رفت.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز 38 صدم درصد تقویت شدند، اما همین دو شاخص با نگاه هموزن 37 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 8 صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 2 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 91 صدم درصد رشد کرد.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نمادهای شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم، پتروشیمی نوری و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص بورس داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل بدون تغییر 17 هزار و 767 واحد باقی ماند. ارزش بازار فرابورس به یک میلیون و 176 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از 1.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 327 هزار فقره معامله و به ارزش 2157 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صبا تامین، فولاد ارفع و فرابورس بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای صنعتی مینو، برق دماوند، ذوب آهن و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به رشد بورس این روزها دوباره صف‌های خرید تشکیل شده و سهام ارزنده در صف نیز پیدا نمی‌شود، بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران حتما با مطالعه و مشاوره و تحقیق از محل پس‌اندازهای خود سرمایه‌گذاری کنند تا دچار زیان در آینده نشوند.


وضعیت امروز پالایش یکم

همچنین خریداران پالایش یکم با گذشت 9 ماه از خرید آن علی رغم وعده‌های دولت برای سودآوری هنوز با 28 درصد زیان همراه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =