حماس: تشکیلات خودگردان دیگر نماینده آرمان ملت فلسطین نیست

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از تشکیلات خودگردان به دلیل سرکوب معترضان فلسطینی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین و خواسته‌های آنان نیست، بلکه علیه امیدها، زندگی و کرامت ملت فلسطین که توسط رژیم اشغالگر صهیونیست پایمال شده ایستاده است.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «نزار بنات» فعال فلسطینی که توسط دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان کشته شد، تاکید کرد تشکیلات خودگردان نماینده ملت فلسطین و آرمان آن‌ها نیست. ما امروز بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنیم که عرصه فلسطین تا چه اندازه به شهید نزار و امثال او نیاز داشت. ما مرد شجاعی را از دست دادیم که پیش از بسیاری فهمید که شرایط کنونی تهدیدی واقعی برای ملت فلسطین است و تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین و آرمان‌های آن‌ها نیست، بلکه علیه آرمان‌ها و آزادی و شرافت آنهاست و ماجرای واکسن‌های فاسد کرونا خود نشانه اوج فساد امنیتی و سیاسی حاکم بر تشکیلات خودگردان است.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در سرکوب تظاهرکنندگان در رام الله اعلام کرد: تظاهرکنندگان صلح جو و خبرنگاران برای محکوم کردن ترور «نزار بنات» مبارز اعتراض می‌کنند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در ادامه بیانیه مذکور اعلام کرد: ما کادر رهبری تشکیلات خودگردان و مسئولان دستگاه‌های امنیتی را مسئول مستقیم اقدام علیه تظاهرکنندگان می‌دانیم و از عموم مردم فلسطین در کرانه باختری می‌خواهیم به خیابان‌ها بیایند و اقدامات غیرقانونی تشکیلات خودگردان را محکوم کنند. زمان آن فرا رسیده است عموم مردم فلسطین و جنبش‌های مردمی، تشکیلات خودگردان را سر جایش بنشانند.

گفتنی است نزار بنات که یکی از منتقدان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود، در بازداشت این تشکیلات جان خود را از دست داد. این موضوع باعث اعتراض گسترده فلسطینیان ساکن کرانه باختری گردید. با این حال، نیروهای تشکیلات خودگردان اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان معترض به مرگ نزار بنات کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =