توصیه به کنکوری‌ها؛ در روزهای باقی مانده تا کنکور خواب کافی داشته باشید

داوطلبان در روزهای پایانی مانده تا کنکور، به خوبی استراحت کنند و خواب کافی داشته باشند چون ممکن است شب قبل از کنکور به دلایل مختلفی از جمله استرس، نتوانند خوب بخوابند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنکور امتحانی است که برای بیشتر جوانان ایرانی، تعیین‌کننده آینده شغلی و اجتماعی آن‌هاست. چند روز بیشتر به برگزاری کنکور ۱۴۰۰ باقی نمانده است، سوالی که مطرح می‌شود این است که داوطلبان در این روزهای آخر چه کارهایی انجام دهند تا بهتر بتوانند نتیجه تلاش خود را ببینند؟

در ادامه گفت‌وگوهای ایسکانیوز با مشاوران کنکور و توصیه‌هایی برای روزهای پایانی مانده تا کنکور، با سالار بختیاری دانشجوی رشته دندانپزشکی و رتبه برتر کنکور ۹۸ هم‌صحبت شدیم.

بختیاری در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که بهترین کار در این روزهای پایانی تورق سریع بر کتاب‌های درسی است، اظهار کرد: برخی از داوطلبان تصور می‌کنند اگر در این روزهای پایانی بیشتر درس بخوانند، کنکور را بهتر پشت سر خواهند گذاشت؛ اما چون نمی‎‌توانند به تسلط و تثبیت برسند، از درس‌هایی که کمتر مسلط بوده‌اند هم عقب می‌افتند.

مشاور کنکور با اشاره به این که داوطلبان در این روزهای پایانی اصلا نباید مطلب درسی جدید بخوانند، افزود: تنها کاری که باید انجام دهند، مرور ذهنی است. مثلا وقتی می‌خواهند یک فصل زیست را بخوانند، اول یک دور آن را ذهنی مرور کرده و سعی کنند مطالب را به یاد بیاورند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سپس می‌توانند متن کتاب را ببینند و شکل‌ها و جدول‌های آن را دقیق بررسی کنند، تا بتوانند از حافظه تصویری‌شان کمک بگیرند. همچنین باید نکته‌هایی که خلاصه‌نویسی کرده‌اند یا در حاشیه کتاب نوشته‌اند را مرور کنند تا اگر مطالبی را فراموش کرده‌اند، دوباره به یاد بیاورند.

بختیاری با تصریح بر این که دانش‌آموزان سال تحصیلی جاری را مجازی گذرانده‌اند، گفت: خوشبختانه امسال امتحانات نهایی حضوری برگزار شد و دانش‌آموزان توانستند در فضای آزمون قرار بگیرند. برگزاری حضوری امتحانات کمک کرد که دانش‌آموزان دوباره در فضای امتحان حضوری قرار بگیرند و استرس‌شان کمتر شود.

دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان این که استرس داشتن تا حدی طبیعی است چون باعث می‌شود نیروی محرکه‌ای به وجود بیاید و داوطلبان تلاش بیشتری کنند، یادآور شد: در واقع اگر داوطلبان استرس نداشته باشند، بی خیال می‌شوند.

وی با تاکید بر این این که بهترین راهکار مواجهه با استرس کنکور، درس خواندن است، افزود:  استرس در این روزهای پایانی از سوی خانواده، اخبار و دوستان وارد می‌شود و همچنین افرادی که کمتر درس می‌خوانند، عذاب وجدان به سراغ شان می‌آید.

این مشاور کنکور در پایان با اشاره به این که داوطلبان در روزهای پایانی مانده تا کنکور، به خوبی استراحت کنند و خواب کافی داشته باشند، اظهار کرد: ممکن است شب قبل از کنکور به دلایل مختلفی ازجمله استرس، نتوانند خوب بخوابند. به همین دلیل، توصیه می‌کنم روزهای دوشنبه تا پنجشنبه خواب کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =