سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا خواستار کناره‌گیری شد

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به نخست‌وزیر این رژیم اطلاع داد که قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سفیر رژیم صهیونیستی در  آمریکا و سازمان ملل متحد یکشنبه شب به وقت تهران به نخست‌وزیر این رژیم اطلاع داده که مایل به ادامه حضور در این سمت‌ها نیست.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «گیلعاد اردان»، سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده و سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با « نفتالی بنت» نخست‌ وزیر این رژیم، وی را از این تصمیم باخبر کرد.

وی به اطلاع بنت رسانده که مایل است به محض انتخاب شخص دیگری به این سمت، دوره کاری خود به عنوان سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا را به پایان رساند.

اردان افزود که در ماه نوامبر دیگر به این سمت ادامه نخواهد داد. این دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی علت کناره گیری خود را اعلام نکرده است. گیلعاد اردان به شدت مواضع خصمانه‌ای در قبال ایران داشت. وی اخیرا گفته بود که اگر دولت جدید آمریکا به توافق پیشین با ایران بازگردد، ما بخشی از این فرایند نخواهیم بود و اگر ایالات متحده به همان توافق  که از آن خارج شد بازگردد، همه اهرم‌های فشار را از دست خواهد داد.

وی اخیرا در اظهار نظری ناراحتی خود از پیشرفت در گفت‌وگوهای وین برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران را نتوانست کتمان کند. اردان در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی ۱۲ رژیم اسرائیل گفت که این رژیم از پیشرفت در این گفت‌وگوها ناراضی است. اردان از همکاری کامل بین تل‌آویو و واشنگتن خبر داد و مدعی شد که آمریکا و رژیم اسرائیل هدف مشترکی دارند و آن ممانعت از دست‌یابی تهران به این سلاح است.

اردان تاکنون چندین سمت مهم در کابینه‌های رژیم صهیونیستی داشته است. وی وزیر ارتباطات، وزیر  دفاع از جبهه داخلی، وزیر امنیت عمومی و  وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی را عهده دار بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1101024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =