بورس؛ مرداد و شهریور دچار نوسان منفی می‌شود/ مردم عجله نکنند

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: مرداد و شهریورماه همیشه بازار دچار نوسان منفی میشود ولی از نیمه دوم سال یعنی مهر و آبان ماه رشد اصلی بورس را خواهیم داشت.

مصطفی صفاری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص دلایل رشد شاخص های بورس بعد از انتخابات گفت: طبیعی است که با موضع گیری رییس جمهور منتخب مجددا امید به بازار بورس برگشته است و آن نامیدی که بر بازار حاکم بود در حال کم شدن است.
وی ادامه داد: با توجه به آرام شدن جو بورس در این روزها امیدواریم که پس از مستقر شدن دولت جدید، روند مثبت در این بازار افزایش پیدا کند البته باید عرض کنم که روند مثبت بورس در نیمه دوم سال بیشتر از الان خواهد شد.
 وی در خصوص دلایل رشد شاخص ها پس از انتخابات گفت: انتخاب رییس جمهور یک اتفاق سرنوشت ساز است به همین دلیل موضع اقتصادی رییس جمهور و تیم اقتصادی وی برای 4 سال آینده برای تمامی فعالین اقتصادی مهم است، گرچه فعلا برجام را پیش رو داریم که بایستی تعیین تکلیف شود، از طرفی خرداد و تیرماه فصل مجامع نیز است ولی در مجموع این عوامل سبب پایین آمدن قیمت ها شده  و جذابیت بیشتری برای خریداران ایجاد کرده است که در حال حاضر شاهد مثبت شدن بورس هستیم.
این کارشناس بازار سرمایه و بورس عنوان کرد: دولت فعلی تاثیری در روند رشد شاخص ها نداشته و موضع گیری های رییس جمهور منتخب بود که این امید را به بازار داده و خریداران علاقه به حضور در بورس دارند.

صفاری در خصوص احتمال ریزش شاخص ها در ماه های آینده گفت: در مرداد و شهریورماه همیشه بازار دچار نوسان منفی میشود ولی از نیمه دوم سال یعنی مهر و آبان ماه رشد اصلی بورس را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سهامداران نگران سرمایه گذاری نباشند و البته عجله نکنند افزود: توصیه ما به مردم این است که به مستقیم وارد بازار بورس نشوند بلکه شرکت های سبدگردان هستند که از این طریق میتوانند ریسک پذیری مردم و ضرر مالی را کاهش داد.
وی یادآور شد: یکی از شعارهای اصلی آقای رییسی مبارزه با فساد است، استفاده از مشاوران خوب میتواند ایشان را در تصمیم گیری درست کمک کند.
وی افزود: دولت اول و دوم آقای روحانی تفاوت زیادی با هم داشت. دولت اول همه تلاش ها در این راستا بود که با نرخ بهره و بازار پول مدیریت داشته باشند که تنها هدفشان کنترل تورم بود ولی در دولت دوم عواملی چون تحریم ها، دولت را به مدیریت بحران تبدیل کرد تا اینکه گشایشی در سیاست اقتصادی را شاهد باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه و بورس بیان کرد: زمانیکه در بازه زمانی یکساله، 3 دبیرکل بورس تغییر میکند یعنی دولت دچار چالش بزرگی بوده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1101027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =