افزایش ۳ درصدی قیمت مسکن با وجود رکود انتظاری بازار

مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در دوره رکود انتظاری بازار مسکن طی خرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، تقریبا از اسفند ماه سال گذشه بازار مسکن کشور وارد یک دوره کوتاه مدت رکود انتظاری شده است. چند دلیل عمده برای این رویداد وجود دارد که مهم ترین آنها انتظار مردم برای روی کار آمدن دولت سیزدهم و اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب برای بخش مسکن است.

در این وضعیت بانک مرکزی جدیدترین گزارش را از تحولات بازار مسکن منتشر کرده است. بر این اساس متوسط قیمت مسکن در آخرین ماه بهار امسال با رشد 3 درصدی نسبت به اردیبهشت 1400 به 29 میلیون و 670 هزار تومان رسیده است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان در اختیار منطق یک است. هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 66 میلیون و 298 هزار تومان است. کمترین متوسط قیمت نیز با 12 میلیون و 610 هزار تومان مربوط به منطقه 18 است.

یکی از نکات جالب توجه در تحولات بازار مسکن خردادماه تهران، افزایش حدود 30 درصدی معاملات مسکن است که ابته نسبت به خرداد 99 بالغ بر 52.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. مسئله‌ای که به انتظار اشاره شده در ابتدای گزارش مربوط می‌شود.

متوسط قیمت مسکن مردادماه سال 92 بالغ بر 3 میلیون و 834 هزار تومان بود که در ماه 95 حضور دولت حسن روحانی با رشد 674 درصدی به 29 میلیون و 670 هزار تومان افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =