پاس کاری بین گمرک و بانک مرکزی/ غفلت دولت در ترخیص کالاها توجیه منطقی ندارد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ناهماهنگی های جدی بین بانک مرکزی و گمرک کشور، شاهد این هستیم که کالاها با بلاتکلیفی مواجه و در گمرکات انبار شده اند.

معین الدین سعیدی؛ نماینده چابهار و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص انباشت کالاها در گمرک گفت: به منظور رسیدگی به مشکلات بنادر، از آغاز کار مجلس یازدهم، اعضای کمیسیون کشاورزی چندین بار به بنادر و گمرکات کشور اعم بندر امام و بندر شهید رجایی سفر کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های جدی بین بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز و گمرک کشور در زمینه  ترخیص کالا ما شاهد این هستیم که کالاها با بلاتکلیفی مواجه و در گمرکات انبار شده اند.

سعیدی با بیان اینکه پاسخ قانع کننده ای نمی توان به این نوع رفتار دولت داد افزود: مسئولین اجرایی در حال حاضر فقط به فکر توافقات هسته ای هستند غافل از اینکه مشکلات زیادی در کشور داریم که هیچ یک ارتباطی به برجام ندارند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدت زمان زیادی از انبار کالاها در گمرکات و بنادر هستند میگذرد، اغلب این کالاها در این مدت انبار، منقضی شده اند، دولت به جای واردات این کالاها حاضر شد در انبارها فاسد و غیرقابل استفاده شوند.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی خوب نیست خاطرنشان کرد: رفتار دولت نشان از رهاشدگی بازار داخلی دارد و عدم ترخیص کالاها هیچ توجیه موجه و منطقی ندارد و البته مجلس نیز باید شان خود را حفظ و در حوزه نظارت عملکرد بهتری از خود نشان میداد.

پایان پیام/

کد خبر: 1101092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =