مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز در واحد تهران مرکز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رجالی تکریم و حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران معارفه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این جلسه با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوزه ها تحول و دستیابی به دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود که به سمت یک دانشگاه مطلوب در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند.

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران برگزار شد

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال دانشگاه نسل پنج باشیم، اظهار داشت: دانشگاه نسل پنج یعنی دانشگاهی که در سطح مطالبات امام انقلاب، انسان محور و تربیت محور باشد. دانشگاهی که خروجی‌اش انسان در تراز انقلاب اسلامی باشد، برای این دانشگاه آموزش، پژوهش، تولید علم، کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی و غیره وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به بودجه عمومی کشور نیست، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید اقتصادی حرکت کند و با در اختیار داشتن این فرصت، امکان چابگی و توان تصمیم‌های تحول آفرین را بیش از دانشگاه‌های وزارت علوم دارد تا از این طریق بعضی از آسیب‌هایی که در بدنه آموزش عالی کشور وجود دارد را رفع کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حامی استادان، برنامه‌ریزان و اندیشمندانی است که در مسیر رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و تولید دانش، تربیت دانشجو، دانشمند و استاد تراز انقلاب اسلامی تلاش می کنند. 

همچنین در این جلسه حجت‌السلام والمسلمین شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اولین هدیه آسمانی که خداوند برای بشر فرستاد دین بود، افزود: یکی از سه گزینه‌ای که به حضرت آدم برای زندگی دنیا پیشنهاد شد دین بود (عقل، دین و حیا) مهم‌ترین ثمره دین هدایت بشر است، چرا که تجلی دین در قرآن است؛ إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در فرستادن امیرالمومنین به یمن فرمودند «و ان یهدی الله رجل خیر مما طلعت الشمس و القمر» هدایت یک نفر برکاتش از برکات ماه و خورشید بهتر است، اظهار داشت: وظیفه ما در برابر دین این است که با تمام وجودمان به اقامه و احیاء دین بپردازیم «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَایَعْلَمُونَ» (آیه 30 سوره روم)، زیرا دین در فطرت همه انسان‌ها نهفته شده؛ «فطره الله» و در حدیث آمده است که در تعارض مال و دین، مال خود را صرف دین کن و دینت را حفظ کن و در تعارض جان و دین، جان را فدا و دین را حفظ کن.

وی با تإکید بر اینکه رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌، نشر و ترویج فرهنگ دین و پاسخگویی به ندای فطرت دین‌خواهانه نسل جوان است، گفت: این مسئولیت از یک منظر مایه افتخار و شیرینی است و از منظری بسیار مسئولیت‌آفرین و وظیفه سنگینی است.

حجت‌السلام و المسلمین شریفانی با اشاره به این روایت که در آخرالزمان حفظ و نگهداری دین از گرده آتش در دست سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: در عین اینکه دینداری امری است فطری، اما در عصر حاضر؛ یعنی عصر رسانه و فضای مجازی، بسیار در معرض آسیب‌ است که این موضوع مسئولیت دفاتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری را دوچندان می‌کند.

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران برگزار شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از حجت‌الاسلام و المسلمین رجالی به عنوان شخصیتی اخلاق‌مدار، فرهیخته، موثر و موفق یاد کرد و از حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی به عنوان نیرویی فعال و باانگیزه و بانشاط تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101109

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =