تولید داروی بومی ضد سرطان ترک اعتیاد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوری تولید داروی ضد سرطان ترک اعتیاد برای اولین بار در ایران توسط دانشمندان کشورمان حاصل شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوید گودرزی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی‌های نانو داروی ضد سرطان ترک اعتیاد اظهار کرد: شرکت دانش بنیان ما موفق به تولید داروی جدید برای ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل شده است؛ در این محصول از تکنولوژی پیشرفته میکروسفرهای پلیمری استفاده شد که پس از تزریق عضلانی این دارو، در مدت یک ماه، این دارو تاثیر خود را در بدن بیمار می‌گذارد.

او افزود: کاربرد اصلی این دارو ترک اعتیاد در بیماران دارای سو مصرف مواد اپیوئیدی و الکل است. در این شیوه درمان، پزشک درمانگر اعتیاد، بعد از اطمینان از پاک بودن بیمار در چند هفته گذشته، با تزریق عضلانی این دارو و حمایت‌های روانشناختی به بیمار کمک می‌کند وسوسه کمتری برای بازگشت به اعتیاد داشته باشد و حتی در صورت مصرف مواد و الکل دیگر احساس سرخوشی نخواهد داشت.

گودرزی گفت: تزریق داروی ترک اعتیاد نیاز به امکانات خاصی ندارد و در کلینیک‌های ترک اعتیاد، کمپ‌های ترک و مطب روانپزشکان و درمانگران قابل استفاده است. ضرورت دارد پزشک از مصرف نکردن مواد مخدر  یا الکل در چند هفته قبل از اولین تزریق دارو، اطمینان حاصل کند و تزریق‌های بعدی به مدت حداقل ۶ ماه به صورت ماهیانه انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: فناوری میکروسفرهای پلیمری یکی از دانش‌های علمی و کاربردی در علوم داروسازی است که تولید داروهای پیشرفته بر اساس این پلتفرم در مقیاس صنعتی برتری تکنولوژیک برای کشور محسوب می‌شود. با توجه به اندیکاسیون (مورد مصرف) این دارو هم اکنون دو کشور ترکیه و افغانستان خواهان خرید اگزوپیو برای بیماران خود هستند.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پایان تصریح کرد: با توجه به صدور مجوز مصرف این داروی ترک اعتیاد در داخل، اخیرا فرصت عرضه دارو به بازارهای صادراتی هم فراهم شده است. با عنایت به انحصاری بودن فناوری این محصول در شرکت نانو دارو، بازارهای متعددی از جمله ترکیه، افغانستان و همینطور کشورهای CIS خواهان دارو هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =