رشد 30 درصدی درآمدهای حاصل از ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از رشد ۳۰ درصدی درآمدهای حاصل از ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی (ساها) خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی از افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای سال ۱۳۹۹ دانشگاه نسبت به سال گذشته، از محل ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهشگران، خبر داد.

وی اظهار کرد: با وجود حاکم بودن شرایط پاندمی کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن یک شبکه منسجم آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از توان و ظرفیت‌های بسیار خوب آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در تمامی استان‌های کشور برخوردار است که اطلاعات مربوط به آن در سامانه ساها مورد بازنگری قرار گرفته و در قالب فاز دوم در دسترس عموم متقاضیان قرار خواهد گرفت.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساختی دانشگاه اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد آزمایشگاه/ کارگاه‌های مرکزی در برخی واحدهای دانشگاهی توانمند یکی از اقدامات زیرساختی در حوزه شبکه آزمایشگاهی دانشگاه به حساب می‌آید که ازجمله استان‌های خوزستان، کرمان و آذربایجان شرقی از موارد قابل اشاره است که در شرف راه‌اندازی این ساختار هدفمند آزمایشگاهی هستند و سایر استان‌ها نیز اقدامات اولیه لازم را در این راستا انجام داده‌اند.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین طرح تعاون تجهیزات با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات و نیز جابه‌جایی دستگاه‌ها و مواد شیمیایی مصرفی را از دیگر اقدامات مفید در این حوزه دانست و تأکید کرد: این موارد با مدیریت و محوریت حوزه آزمایشگاه‌ها در سازمان مرکزی و همکاری مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان‌ها هدایت و راهبری می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: در صورت به ثمر رسیدن اقدامات زیربنایی در این حوزه امکان افزایش چند برابری درآمدهای آزمایشگاهی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که به لطف خداوند متعال و پیگیری‌های لازم در آینده‌ای نزدیک این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =