سفیر رژیم صهیونیستی: بایدن دوست واقعی اسرائیل است

سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده پس از ملاقات با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، وی را دوست واقعی تل‌آویو خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل متحد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را «دوست واقعی تل آویو» خواند.

به نوشته وبگاه «عروتص شِوَع» «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل بعد از ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: «دیدار با یک دوست واقعی اسرائیل افتخار بزرگی بود. رئیس جمهور آمریکا در طول خدمت خود، حمایت بدون چون و چرا از امنیت اسرائیل را ابراز داشته است. در جلسه با بایدن، ما در مورد چالش‌های منطقه، خطر از ناحیه ایران و تهدید از نوار غزه صحبت کردیم».

وی در توییتی نیز با تشکر از بایدن، وی را دوست واقعی (رژیم) اسرائیل خواند. سفیر رژیم صهیونیستی در  آمریکا و سازمان ملل متحد یکشنبه به نخست‌وزیر این رژیم اطلاع داد که مایل به ادامه حضور در این سمت‌ها نیست.

 گیلعاد اردان در گفت‌وگو با « نفتالی بنت» نخست‌ وزیر این رژیم، وی را از این تصمیم باخبر کرد. وی به اطلاع بنت رسانده که مایل است به محض انتخاب شخص دیگری به این سمت، دوره کاری خود به عنوان سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا را به پایان رساند.

 به نوشته وبگاه عروتص شوع، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حضور «روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده  بار دیگر به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت. بایدن در این دیدار که در دفتر کارش برگزار شد، گفت: «ایران هرگز در دوران مسئولیت من به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد».

این در حالی است که ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1101236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =