نگرانی بابت تامین مواد اولیه واکسن‌های ایرانی وجود ندارد

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: هیچ نگرانی در زمینه تامین مواد اولیه واکسن‌های داخلی وجود ندارد و ظرفیت های داخلی و خارجی برای تامین این مواد آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور عصر امروز در حاشیه جلسه ۱۵۱ ستاد نقشه جامع علمی کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برگزاری اولین جلسه شورای علمی، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی و امنیتی یکی از مهم‌ترین رویدادهای جلسه امروز بود که این شورا با حضور وزیر علوم و دیگر مسئولان علمی کشور و رئیس ستاد کل نیزوهای مسلح تشکیل شده است. تشکیل این شورا می‌تواند گام مهمی در راستای ایجاد پل ارتباطی میان دانشگاه و صنایع دفاعی باشد.

وی افزود: تدوین سند توسعه فناوری نانو، از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور بود. پیش از این، فعالان حوزه فناوری سندی را که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی باشد را در اختیار نداشتند. البته پیش‌نویس این سند مطابق مصوبه ۸۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهیه و مورد بررسی قرار گرفته است.

کبگانیان با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جلسه امروز در حوزه تزریق واکسن کرونا گفت: در جلسه امروز اکثر مسئولان ذی ربط حوزه بهداشت و درمان حضور داشتند. خوشبختانه هر ۴ پلتفرم واکسن داخلی کرونا وارد مراحل بالاتر شده و باید گفت که دانشمندان کشور دستاوردهای بسیار خوبی را این حوزه داشته‌اند. با تولید واکسن‌های داخلی، کشور ایران جزء ۱۰ کشور اول تولید کننده واکسن کرونا تبدیل شده که همکاری های علمی بسیار خوبی برای توسعه این واکسن‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت این بود که برای اقناع عموم مردم و رفع نگرانی‌ها، اطلاع‌رسانی‌های این بخش منسجم و یکپارچه شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برخی شائبه‌ها در زمینه تامین مواد اولیه واکسن‌های داخلی تصریح کرد: درباره تامین مواد اولیه واکسن‌های داخلی باید بگوییم که نگرانی در این زمینه وجود ندارد و ظرفیت های داخلی و خارجی آن فراهم شده است. تکمیل زیرساخت‌های مناسب برای تولید انبوه واکسن نیز در دستور کار قرار گرفته است. در حوزه تربیت مختصصان علمی نیز اقداماتی خوبی را انجام خواهیم داد.

کبگانیان با اشاره به تزریق واکسن ایرانی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: این اقدام ایشان به منظور افزایش اعتماد ملی به توان تولید داخل و حمایت از دانشمندان ایرانی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسجام نظام اطلاع رسانی در حوزه کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد زیرا در برخی موارد اطلاع رسانی ها از انسجام کافی برخوردار نبوده است. اولویت بندی و نحوه صادرات تولیدات و تشریح دقیق نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تزریق واکسن، از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =