فرانسه خواستار از سرگیری فوری مذاکرات برجامی شد

وزارت خارجه فرانسه رفع موانع سیاسی و فنی را برای از سرگیری مذاکرات برجامی خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از پایگاه الحدث، وزارت خارجه فرانسه خواستار از سرگیری فوری گفتگوها بر سر توافق هسته‌ای ایران شد.

وزارت خارجه فرانسه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گفتگوها درباره توافق هسته‌ای ایران باید به سرعت از سر گرفته شود و ما خواستار عبور از موانع فنی و سیاسی هستیم.

وزارت خارجه فرانسه روز گذشته نیز با اتخاذ رویکردی مداخله جویانه از ایران خواست همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و بلافاصله اجازه ورود بازرسان آژانس را به سایت‌های هسته‌ای خود بدهد.

نشست کمیسیون مشترک برجام از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز شده و ششمین دور آن روز یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

آمریکا در حالی خود را راغب به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که با گذشت چند ماه از آغاز مذاکرات برجامی در وین به جز نمایش‌های دیپلماتیک گاه و بی گاه خود، هنوز هیچ اقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود نشان نداده است و کماکان بر بسط توافق هسته‌ای با ایران اصرار دارد. اصراری که آمریکایی‌ها با هدف الحاق موضوعات مرتبط به فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران آن را دنبال می‌کنند.

در این میانه موضع ثابت جمهوری اسلامی غیرقابل تغییر است: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =