حماس: امارات با اصرار بر سازش، مشوق رژیم اشغالگر است

حماس اعلام کرد همزمانی افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات با تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی موید این است که توافقنامه‌های سازش، رژیم اشغالگر را برای تشدید تجاوزات خود علیه ملت ما و مقدسات ما تشویق کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حماس، «حازم قاسم» گفت:  افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی نشان دهنده اصرار امارات بر اشتباهی است که با امضای توافقنامه عادی‌سازی مرتکب شده است.

سخنگوی حماس افزود: همزمانی افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات با کار تخریب خانه‌های فلسطینیان در محله سلوان در قدس اشغالی تایید آنچیزی است که  ما همواره درباره آن هشدار می‌دادیم، اینکه توافقنامه‌های سازش رژیم اشغالگر را برای تشدید تجاوزات خود علیه ملت ما و مقدسات ما تشویق خواهد کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز در سفر به ابوظبی، رسماً سفارت و سرکنسولگری تل‌آیو را در امارات را افتتاح کرد.

ابوظبی و تل‌آویو در ماه سپتامبر گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسماً روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

پس از امضای این توافق، روابط دو طرف در مدت زمان کوتاه شاهد پیشرفت‌ چشمگیری بود تا جایی که ابوظبی و تل‌آویو با اعزام چند هیأت در زمینه‌های مختلف توافق همکاری امضاء کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) پس از پایان مهلتی که به فلسطینی‌ها در محله سلوان داده بودند به این منطقه یورش بردند. هلال‌احمر فلسطینی نیز از زخمی شدن ۱۳ فلسطینی در این درگیری‌ها خبر داد.

رژیم صهیونیستی پیش‌تر به خانواده‌های فلسطینی ساکن در حی البستان ۲۱ روز مهلت داده بود تا خانه‌هایشان را به دست خود تخریب کنند در غیر این صورت باید هزینه تخریب را بدهند و جریمه نیز می‌شوند.

حدود ۷ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در ۶ منطقه سلوان با خطر آوارگی اجباری روبرو هستند و بنا به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی تا کنون ۶ هزار و ۸۱۷ دستور تخریب منزل برای ۶ منطقه سلوان صادر کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1101282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =