قالیباف: مجلس باید کمیسیون محور حرکت کند

عضو کمیسیون عمران گفت: در مجلس باید کمیسیون محور حرکت کنیم تا بحث ها تخصصی پیش رود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد دنیامالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای گفت: برگزاری جلسات کمیسیون ها صرفاً در دو روز آن هم طی دو ساعت برای حل مشکلات حوزه های تخصصی کافی نیست و با توجه به تعطیلات، جلسات کمیسیون ها در ماه به سختی به ۵ الی ۶ جلسه می رسد، ضمن آنکه عموماً کمیسیون ها حدنصاب ندارند، بنابراین از نظر قانونی نمی توانند در مورد موضوعات بحث و شور کنند، اما برخلاف قانون و آیین نامه و با وجود نداشتن حدنصاب بررسی ها انجام می شود و در نهایت رأی گیری را به جلسات بعد موکول می کنند.

وی ادامه داد: لذا با توجه به مسائل مختلف و تخصصی باید تعداد جلسات را افزایش داد، ضمن آنکه انتخاب کابینه را نیز در پیش داریم. همچنین متاسفانه چارچوب و دستورالعملی درخصوص حضور افراد مسئول در کمیسیون ها وجود ندارد، بنابراین باید مشخص شود افراد به چه منظور در کمیسیون ها حضور پیدا می کنند، نه اینکه تعداد متعددی مسئول بیایند، اما هیچکدام صحبت نکنند و فقط در حال لابی با نمایندگان باشند. بنابراین بهتر است فقط یک الی دو نفر از بالاترین مقام دستگاه ها به کمیسیون دعوت شوند.

 قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگرچه کمیسیون ها در طول هفته فقط دو جلسه تشکیل می دهند،  با توجه به برگزاری جلسات متعدد کمیته ها، تعداد این جلسات بیشتر از این است. در حقیقت آن دو جلسه بیشتر برای تصویب و رأی گیری است، اما در صورت نیاز به جلسات بیشتر هیئت رئیسه کمیسیون می تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین دعوت از مسئولان نیز برعهده خود رئیس و هیئت رئیسه کمیسیون هاست، اما اینکه ما در مجلس به اهمیت کمیسیون ها توجه کنیم و کمیسیون محور حرکت کنیم و کارهای تخصصی آنجا انجام شده و سپس به صحن بیاید، موضوعی است که مجددا بر آن تاکید می کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =