نگرانی رژیم صهیونیستی از نزدیکی عرب‌ها به ایران

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا درباره نزدیکی ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از خروج آمریکا از منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از روزنامه هاآرتص، رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در واشنگتن هشدار داد که خروج نظامی این کشور از منطقه منجر به نزدیکی کشورهای عربی به ایران خواهد شد.

 هاآرتص به نقل از یک منبع سیاسی نوشته است ریولین در ادامه اتهام‌زنی‌ها به ایران، مدارکی را از ارتباط این کشور با کشورهای خلیج فارس نشان داد و ادعا کرد که قطر بودجه نیروهای نظامی ایران را تامین می‌کند!

بایدن و ریولین در دیدار خود همچنین درباره وضع منطقه شیخ جراح، آتش بس با نوار غزه و توافق تبادل زندانی‌ها بحث و گفتگو کردند. ریولین همچنین از رئیس جمهور آمریکا خواست سلاح‌های مورد نیاز ارتش این رژیم را تامین کند.

در مورد مسئله فلسطین، ریولین توضیح داد: «اعتماد سازی شرط شروع مسیر سیاسی است و انتقال درگیری‌ها به دادگاه کیفری بین المللی لاهه و سازمان ملل، روابط اسرائیل و فلسطین را از بین می‌برد.»

 بر اساس این گزارش، بایدن به ریولین اطمینان داد که ایران در زمان تصدی او  هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و گفت که تعهد او نسبت به رژیم صهیونیستی محکم و منتظر دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی است.

بایدن در اولین دیدار خود با یک مقام ارشد صهیونیست پس از تصدی سمت ریاست جمهوری، با تأکید بر حمایت خود از توافق‌های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی، گفت: «من می‌توانم به شما بگویم که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد گرفت.»

پس از گفتگو در کاخ سفید، ریولین در جمع خبرنگاران گفت که از موضع بایدن در قبال ایران بسیار راضی است و بر ضرورت همکاری بین تل آویو و واشنگتن تأکید کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که دیدار بین بایدن و ریولین قدرت روابط را بر اساس منافع مشترک ما در امنیت و ثبات روشن کرد.

ریولین در سفر خود به واشنگتن با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ملاقات کرد و به او توضیح داد که دولت‌ها تغییر می‌کنند، اما دوستی‌ها و تعهد متقابل همچنان ادامه دارد.

 پلوسی نیز به نوبه خود تأکید کرد که حمایت کنگره از رژیم صهیونیستی کانون اجماع دو حزب بوده و خواهد بود و هیچ دوستی بهتر از  آمریکا برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =