برداشت دانه‌های روغنی از مزارع دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

رئیس پژوهشکده امنیت غذایی و دبیرخانه کنسرسیوم غذا و امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برداشت دانه‌های روغنی در برخی مزارع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، افشین اسماعیلی فر گفت: از آنجایی که تولید دانه های روغنی اهمیت بسیار بالایی در امنیت غذایی دارد و همواره از اولویت های دولت ها است، کشورهای توسعه یافته برای تأمین نیاز خود سعی بر سرمایه گذاری و تقویت تولید داخلی دارند. 

وی افزود: با توجه به این موضوع و نظر به اهمیت استراتژیک دانه های روغنی و با هدف بهره برداری از توانمندی و پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی، کشت کلزا و گلرنگ در سطح واحدهای دانشگاهی استان مرکزی (واحدهای اراک، ساوه، نراق، تفرش، دلیجان، کمیجان و فراهان) بالغ بر 100 هکتار در سال زراعی 1400-1399 با ارزشی معادل بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برنامه ریزی و زنجیره تولید تا مصرف آن اجرا شد.

 اسماعیلی فر اظهار داشت: در بازدید اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برداشت کلزا و گلرنگ از واحدهای فراهان و کمیجان علاوه بر اقتصادی بودن کشت دانه های روغنی، نقش تحقیقی ـ ترویجی کاشت این محصولات صنعتی در واحدهای دانشگاهی مورد تأکید قرار گرفت و برنامه ریزی برای کشت پاییزه در سال زراعی آتی در اولویت اجرایی لحاظ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =