تیم اقتصادی دولت جدید جلوی خلق پول را بگیرد/ اجرای سند چشم انداز 1404 اولویت وزرای جدید

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: یک وزیر خوب باید تمامی قوانین و مصوبات سند چشم انداز 1404 را با سبک و صیاق خود و رویکرد دولت اجرایی کند.

مجتبی یوسفی؛ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در خصوص شاخصه های دولت کارآمد با بیان اینکه کارآمدی با شعار دادن محقق نمیشود افزود:  باید شاخصه هایی را در نظر گرفت و با امتیاز دادن به آنها، تشخیص دهیم که دولت، کارآمد است یا نه.
وی ادامه داد: فردی که قصد دارد مسئولیت یک وزارتخانه را برعهده بگیرد باید در نظر داشته باشد که برنامه قابل پایش و امتیازدهی ارائه دهد.
وی افزود: در سند چشم انداز 1404 در خصوص کوچکترین مسائلی که به توسعه کشور منجر می شود برنامه ارائه شده است. یک وزیر خوب باید تمامی این قوانین و مصوبات را با سبک و صیاق خود و رویکرد دولت اجرایی کند.
یوسفی عنوان کرد: در دولتی مثل دولت فعلی یا دولت های لیبرال گذشته که خود را مدیر مردم میدانستند نه مردم را ولی نعمت خود، شرایط اینگونه میشود و به این دلیل که اولویت مردم را اولویت خود نمیدانند ولی با توجه به شناختی که از رییس جمهور جدید داریم روحیه ایشان الویت دادن به مسائل و مشکلات مردم را اهمیت میدهد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار اسناد بالادستی، هر وزارتخانه باید چند موضوع اساسی را رعایت کند؛ در حوزه راه و مسکن وزیر راه و شهرسازی آینده باید مشکل مسکن مردم را حل کرده و فارغ از مباحث جزیی مثل مشکل راه های روستایی، توجه به ایجاد کریدورهای جدید داخلی و بین المللی را ملاک کار خود قرار دهد تا بتوانیم با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، به هاب منطقه برای کشورهای اروپایی تبدیل شویم.
 وی بیان کرد: اغلب کشورهای اروپایی منابع زیرزمینی ندارند ولی 70درصد از درآمد حاصل از تولید ناخالص شان را از طریق ترانزیت کسب میکنند ولی متاسفانه این موضوع در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است.

یوسفی گفت: در حوزه بهداشت و درمان باید ارزان شدن خدمات را مد نظر قرار دهیم. با مدیریت مناسب حوزه نرخ گذاری و کاهش پرداختی ها از جیب مردم در اولویت وزیر بهداشت باشد.

وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت جدید باید در حوزه بانکی و پولی جلو خلق پول را بگیرند و از سوی دیگر تولیدکننده را در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش حمایت کرده و جلوی سفته بازی و رشد قارچ گونه بانک های خصوصی را بگیرند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه نفت و انرژی؛ وزیر مربوطه باید جلوی خام فروشی را گرفته و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی باید در اولویت وزارت نفت جدید باشد.
پایان پیام/

کد خبر: 1101347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =