آلمان: مذاکرات وین در مرحله حساسی است

وزیر خارجه آلمان طی نشست خبری با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن درباره وضعیت بحران این کشور و همچنین مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که به برلین سفر کرده، شرکت کرد.

به نوشته رسانه‌های محلی، ماس در این نشست خبری درباره وضعیت یمن گفت: «در نتیجه حملات، وضعیت مأرب نگران‌کننده است و آتش بس ضروری است.  ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از یمن حمایت کنند».

وی با بیان اینکه  آلمان آماده است تا تمام فرصت‌ها را برای پایان‌دادن به فاجعه یمن ارائه دهد، توضیح داد: «ما بر حمایت از سازمان ملل در اقدامات سیاسی و بشردوستانه خود در مورد یمن متمرکز هستیم».

بر اساس این گزارش‌، وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در یمن از تحولات منطقه‌ای غیرقابل تفکیک است، افزود: «طرح کمک سازمان ملل برای یمن تنها ۴۳ درصد تأمین شده است».

عربستان سعودی در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد. مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی فایده است.

ماس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران و همچنین احتمال مطرح‌شدن فعالیت‌های منطقه‌ای تهران در این مذاکرات، اظهار داشت: «مذاکرات وین در مرحله ظریف و حساسی قرار دارد و منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب ایران در مورد توافق است».

وی با ادعای اینکه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء باعث افزایش تنش‌ها در این کشور هستند، مدعی شد: «نقش ایران در بحران یمن باید تغییر کند».

وزیر خارجه آلمان پیشتر نیز در کنفرانس مطبوعاتی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود ، درباره مذاکرات احیای برجام گفته بود: «به پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رسیده‌ایم اما برخی موانع هنوز درخصوص توافق هسته‌ای حل نشده است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1101364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =