فریب پمپ بنزین‌ ها را نخورید

در اکثر قفسه‌های پمپ بنزین‌ها مکمل های رنگارنگی به چشم می‌خورد که گاهی متصدیان پمپ بنزین اصرار به فروش آن‌ها به مالکان خودرو دارند اما به گفته کارشناسان، هیچ نیازی به استفاده از این مکمل‌ها برای هیچ خودرویی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ممکن است برایتان پیش آمده باشد که متصدی جایگاه پیشنهاد استفاده از مکمل‌های سوخت را بدهد اما حاضر نباشد حتی قوطی خالی مکمل را به شما نشان دهد یا حتی دیده شده که قوطی‌های خارجی با موادی نامعلوم از قبل پر شده و به مشتری با قیمت بالا فروخته می‌شود.

این در حالی است که مسوولان بارها اعلام کرده‌اند که هیچ‌کدام از خودروهای موجود به مکمل‌های بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست که افراد از این مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین استفاده کنند.

 فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در این رابطه به ایسنا گفت: تاکید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این است که سوخت توزیعی نیازی به مکمل ندارد، این موضوع مربوط به تمام خودروها حتی خودروهای خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست.

به گفته وی، حتی استفاده از مکمل‌هایی که استاندارد کافی نیز دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، معمولا مکمل را برای افزایش عدد اکتان به بنزین اضافه می کنند، باتوجه به اینکه عدد اکتان بنزین یورو و بنزین سوپر بالای ۹۰ است توصیه نمی‌شود که از مکمل استفاده شود و به اعتقاد ما عدد اکتان برای بنزین یورو، بنزین معمولی و بنزین سوپر کفایت دارد.

کاهی اظهار کرد: اگر متصدی جایگاه بدون هماهنگی اقدام به استفاده از مکمل برای یک خودرو و هزینه آن را از فرد اخذ کند، شخص می‌تواند از طریق سامانه پاسخگویی ۰۹۶۲۷ شکایت خود را ثبت کند و حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1101365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =