مدارس از اول مهرماه بازگشایی می شوند

حسینی گفت: مقرر شد با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزشی مدارس کشور از اول مهرماه بازگشایی شوند.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران، گفت:چون عوارض ناشی از آموزش آنلاین و مجازی برای دانش آموزان بیشتر از آموزش حضوری است مقرر شد با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزشی مدارس سراسر کشور از اول مهرماه بازگشایی شوند.

او با بیان اینکه برای تامین سلامت دانش آموزان، واکسن کرونا به معلمان در مردادماه تزریق خواهد شد، افزود: برای بازگشایی مدارس پروژه مهر با توزیع کتب درسی، برنامه سنجش سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و ساماندهی معلمان، انتصاب مدیران و آماده سازی ۱۴ هزار کلاس درس در حال اجرا است.

حسینی از استقبال ۷۰ درصدی دانش آموزان ایرانی در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با تجاربی که از آموزش مجازی در روزهای کرونایی حاصل شد آموزش حضوری با تغییر اتی همراه است.

او افزود: با وجود فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای آموزش حضوری مدارس تصمیم نهایی بازگشایی مدارس منوط به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا است.

تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند

حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تامین تجهیزات هوشمند آموزشی، گفت: برای ۳ میلیون دانش آموز که از امکانات آموزش مجازی برخوردار نبودند، ۲۹۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با مشارکت خیران خریداری و تحویل شد.

او افزود: در بودجه امسال نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به ارائه ۳۳ هزار قلم کالای آموزشی میان دانش آموزان نیازمند مازندران، گفت: مازندران به همراه خوزستان رتبه نخست کشوری را در طرح هدایت آموزش و پرورش کسب کرد.

او افزود: یک هزار ۱۵۰۰ قلم تبلت و گوشی هوشمند امروز برای مازندران برنامه ریزی شده است که ۵۰۰ مورد را وزارتخانه و مابقی را با توجه به امکانات داخلی استان تهیه و ارائه می‌شود.

سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: ۲ هزار دانش آموز استان از تجهیزات هوشمند آموزشی برخوردار نیستند که با توجه به طرح راستی آزمایی صورت گرفته تا پایان تابستان امسال این تجهیزات تهیه و در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =