نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها راهبر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز(9 تیرماه) با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر روز چهارشنبه (۹ تیرماه) با حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر طهرانچی در این نشست، با بیان اینکه پس از انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس و هیئت امنا و تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، ریل گذاری و ماهیت این دانشگاه متحول شد، گفت: مقام معظم رهبری سه محور ارتقای سطح علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان سه مأموریت این دانشگاه تعیین کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی، از برگزاری چنین رویدادی ابراز رضایت فرمودند و از مدیریت و دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد تشکر کردند که برای ما بسیار امیدوار کننده بود و نشان داد که مقام معظم رهبری بر مجموعه حرکت هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود، نظارت دارند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور به جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی فشار زیادی تحمیل کرده است، تصریح کرد: برای کاهش فشارهای اقتصادی، تلاش کردیم تا حقوق و مزایای استادان و کارکنان دانشگاه را افزایش دهیم؛ اما واقعیت این است که درآمد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه است و نمی‌توانیم برای افزایش درآمد، به مردم فشار بیاوریم. با توکل به خدا و همراهی همه اساتید و کارکنان دانشگاه توانستیم یک حرکت تحولی با مبنای نگاه به مردم و برای مردم بودن، داشته باشیم تا منافع اقتصادی و اجتماعی دانشگاه به استان و مردم بازگردد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بتواند علاوه بر اقتصاد خود، اقتصاد استان را نیز تقویت کند.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت کشاورزی در استان و پرورش گل رز شاخه بریده، تلاش داریم رشته مهندسی گلخانه را طراحی کنیم تا همه مسائل مورد نیاز گلخانه از جمله مسائل فنی سازه، حسابداری گلخانه، قلمه و بذر مورد نیاز را در یک بسته ببینیم. همچنین یک نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم که صنایع مورد نیاز گلخانه در آن ارائه شود.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه در واحد گچساران باید نفت و گاز به طور تخصصی مورد توجه قرار گیرد و آموزش ها فایده محور باشد، گفت: با توجه به بررسی های تیم کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی؛ برای هر سه شهرستان یاسوج، گچساران و دهدشت سند آمایش اقتصادی و اجتماعی در حال تدوین است و امیدواریم با این رویکرد بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم و منشأ تحول در استان باشیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها راهبر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود جمهوری اسلامی ایران بوده و از این رو مسئولیت در این دانشگاه سنگین است. دانشگاه آزاد اسلامی برکات فراوانی داشته و فارغ‌التحصیلان زیادی را به جامعه عرضه کرده است، به طوری که بسیاری از ادارات و مراکز توسط دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت می شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید اثرگذاری دانشگاه را در زندگی خود لمس کنند، اظهار کرد: نقش دانشگاه در حوزه صنعت، دامداری و کشاورزی باید مورد بررسی قرار گیرد. استان کهگیلویه و بویراحمد منابع زیادی از جمله جنگل، آب، نفت و گاز در اختیار دارد که باید با علم بهره‌وری آن را افزایش داد.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به دکتر طهرانچی گفت: حرکت حضرتعالی که مانع تعطیل شدن واحدها و رشته‌های دانشگاهی شده‌، قابل تحسین و تشکر است. امیدواریم با توجه شما، پردیس واحد یاسوج نیز به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =