۲۰ شهید و زخمی در تجاوزات جدید ائتلاف سعودی علیه صعده یمن

در پی ادامه تجاوزات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی در استان صعده یمن دو غیرنظامی یمنی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از وبسایت المسیره، تجاوز ائتلاف عربستان به استان صعده یمن منجر به شهادت و زخمی شدن چند غیر نظامی یمنی شد.

بر اساس این گزارش در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه مرزی «الرقو» 2 نفر شهید و 6 نفر زخمی شدند.

همچنین به دنبال حملات توپخانه‌ای و موشکی ائتلاف متجاوز سعودی در شهر مرزی «شدا» 2 غیرنظامی مجروح شدند.

روز گذشته نیز منابع امنیتی از تجاوزات پی‌درپی ائتلاف سعودی در شهر الرقو خبر دادند که منجر به زخمی شدن 8 غیرنظامی یمنی شد.

به گزارش منابع خبری در پی تجاوزات ائتلاف سعودی از دیروز تاکنون 20 غیرنظامی یمنی مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.

علاوه بر آن نیروهای متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته چندین بار به نقض توافق آتش‌بس در استان حدیده در در غرب یمن ادامه دادند.

یک منبع امنیتی در این زمینه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی 153 مورد توافقنامه آتش‌بس را در استان حدیده با حملات توپخانه‌ای و موشکی نقض کرده است.

از سوی دیگر ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان مدعی رهگیری یک پهپاد متعلق به انصارالله شد که به سمت عربستان شلیک شده بود.

 بازار رقو در استان صعده یمن، امروز برای چندین ساعت شاهد بمباران از سوی نیروهای عربستان سعودی بود.

به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از 260 هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صدها عملیات هوایی طی سال‌های 2015 الی 2016 در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند.

وزارت حقوق بشر یمن اخیراً در گزارشی اعلام کرد: هزاران حمله نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، منجر به کشته شدن 43 هزار و 582 غیر نظامی، از جمله 7 هزار و 999 کودک و 5 هزار و 184 زن شده است. وزارت حقوق بشر یمن با اشاره به اینکه نرخ فقر در این کشور به بیش از 85 درصد و نرخ بیکاری به بیش از 65 درصد رسیده است، افزود: 16 میلیون و 200 هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند. این گزارش همچنین می‌افزاید، ائتلاف سعودی با شکنجه‌های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و 100 اسیر را نقض کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =