جلالی: باید به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت که تیم ملی باید به عنوان تیم اول راهی این رویداد مهم شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مجید جلالی درباره قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با کره‌جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان اظهار داشت: چیزی که برای ما رقم خورد، بسیار خوب و مناسب بود. این قرعه راه ما را خیلی سخت نمی‌کند، اما فوتبال طوری است که شما هیچ وقت حریف ساده‌ای ندارید.

وی با اشاره به اینکه در صورت برگزاری بازی در شرایط عادی به شکل رفت و برگشتی تیم ایران پراکندگی سفر نخواهد داشت، گفت: وقتی به این گروه‌بندی نگاه می‌کنیم، پراکندگی سفر وجود ندارد و فقط یک سفر به شرق آسیا برای دیدار با کره جنوبی خواهیم داشت. همه کشورها اطراف خودمان هستند و در فضاهایی که با آن آشنایی داریم، بازی می‌کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: مسئله مهم‌تر، شناخت خوب ما از این تیم‌هاست. طبق برآیندی که از این گروه داریم، باید به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنیم. با این حال در صورتی که بازی‌ها رفت و برگشت با میزبانی همه تیم‌ها باشد، مشکلات جانبی خواهیم داشت. به طور مثال امارات و کره‌جنوبی مردم کشورشان را واکسینه کرده‌اند و می‌توانند تماشاگر داشته باشند، اما آیا ما می‌توانیم چنین امتیازی داشته باشیم یا اصلاً امارات به دلیل همین پروتکل‌ها به ایران سفر می‌کند؟

جلالی درباره زمزمه‌های برگزاری بازی‌های جام جهانی به صورت متمرکز با میزبانی امارات و عربستان از گروه‌های A و B گفت: اگر بازی‌ها متمرکز شود، فارغ از میزبان آن، خیلی برای ما بهتر خواهد شد. اگر شرایط طوری است که فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند در نظرخواهی شرکت کند، باید موافق برگزاری متمرکز بازی‌ها باشیم. متمرکز برگزار شدن بازی‌ها، جنبه‌هایی دارد که روی هم رفته می‌تواند به نفع ما شود.

«تیم‌های باشگاهی ایرانی در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا در شرایط برگزاری متمرکز بازی‌ها موفق بودند و تیم ملی هم با همین سیستم در بحرین موفق شد. علت موفقیت فوتبال ایران در شرایط برگزاری مسابقات به صورت متمرکز چیست؟» وی در واکنش به این پرسش گفت: نیاز است که این مسئله از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و وسیع‌تر درباره آن صحبت کنیم، اما دلایل زیادی است که می‌توان به جنبه‌های روحی روانی، فرهنگی، اجتماعی و فنی آن اشاره کرد که برای ما شرایط بهتری را رقم می‌زند.

جلالی در خصوص اینکه شهاب‌الدین عزیزی خادم گفته دراگان اسکوچیچ باید کادرفنی‌اش را تقویت کند و آیا با این مسئله موافق است یا نه، اظهار داشت: خیلی راغب نیستم که درباره کادرفنی تیم ملی صحبت کنم، اما به طور کلی یک مسئله را می‌گویم. شما اگر تیم باشگاهی هم داشته باشید، در صورتی که مربی‌تان مقبولیت اجتماعی نداشته باشد، تا زمانی کار را راحت پیش می‌برید که پیروز شوید و با اولین باخت، تیم‌تان دچار بحران سختی می‌شود و حتی حمایت کنندگان در صف مخالفان قرار می‌گیرند. اگر به عقب برگردید این موضوع را بارها تجربه کردیم و مربیانی که اقبال عمومی نداشتند، تا جایی که پیروز شدند کار پیش رفت و با اولین باخت تیم‌شان دچار زلزله شد. این مشکلی است که باید به آن توجه کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =