برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

قاره آفریقا استعدادهای فراوانی در رشته فوتبال دارد که بسیاری از آن‌ها در لیگ‌های مطرح اروپایی توپ می‌زنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، قاره آفریقا به عنوان کانونی برای استعدادهای توانمند فوتبال ظاهر شده است  و در حال حاضر این قاره چند نماینده در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی دارد. چندین بازیکن آفریقایی اثری جاودان در فوتبال جهان بر جا گذاشته اند. بازیکنانی مانند یحیی توره،  دیدیه دروگبا، ساموئل اتوئو، ژرژ وه آ، راجر میلا، جی-جی اوکوچا چند نمونه از موفق‌ترین بازیکنان آفریقایی هستند.

در حال حاضر نیز تعداد زیادی از بازیکنان آفریقایی در ۵ لیگ معتبر اروپایی توپ می‌زنند. با وجود چنین استعدادهایی، شکنندگی اقتصادی باعث شده تا پیشرفت فوتبال پایه در قاره آفریقا با سرعتی کم در جریان باشد.  

در این گزارش به معرفی ۵ بازیکن آفریقایی مطرح دنیای فوتبال می‌پردازیم.

۱- محمد صلاح - لیورپول/ تیم ملی مصر

محمد صلاح بهترین بازیکن لیورپول در ۴ سال گذشته بوده است. صلاح یکی از سریعترین وینگرهای جهان است. او در حفظ و انتقال توپ عالی است و به خوبی دروازه حریفان را پیدا می‌کند.  

این بازیکن ۲۹ ساله در اولین فصل حضورش در لیورپول، ۳۸ گل زد که ۳۲ گل آن در رقابت‌های لیگ برتر بود و رکورد بیشترین گل زده در طول یک فصل لیگ برتر را شکست. او قبلاً ۲  بار کفش طلای لیگ برتر را به دست آورده است.

صلاح در ۵۱ بازی فصل اخیر ۳۱ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. او همچنین بزرگترین بازیکن مصر در تمام دوران است و تیم ملی مصر به لطف درخشش او، حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تجربه کرد.  

برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

۲- ریاض محرز - منچستر سیتی/ تیم ملی الجزایر

منچسترسیتی یکی از بهترین تیم‌های اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بود. سیتیزن‌ها قهرمان لیگ برتر انگلیس و جام کارابائو شدند. منچسترسیتی همچنین به فینال لیگ قهرمانان و نیمه نهایی جام حذفی راه یافت. آنچه حتی از این عناوین قابل توجه‌تر است، این واقعیت است که آن‌ها در طول تمام رقابت‌ها مهاجم شش دانگی نداشتند.  

سرخیو آگوئرو در بیشتر فصل از میادین دور بود و گابریل ژسوس مطابق با فرم ایده آل قبلی خود بازی نمی‌کرد؛ بنابراین گواردیولا به ناچار مجبور شد از دیگر عناصر هجومی بیشتر بهره ببرد و به همین منظور روی هافبک الجزایری خود دست گذاشت.  

محرز یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان حال حاضر دنیا است.  این بازیکن ۳۰ ساله یکی از بهترین بازیکنان منچسترسیتی در فصل اخیر بود.

او در ۴۸ مسابقه برای تیم پپ گواردیولا موفق شد ۱۴ گل به ثمر برساند و ۹ پاس گل بدهد.

برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

۳- اشرف حکیمی - اینترمیلان/ تیم ملی مراکش

اشرف حکیمی یکی از بهترین مدافعان کناری حال حاضر دنیا است. ملی پوش مراکشی در آکادمی رئال مادرید پرورش یافت و در سال ۲۰۱۷ به تیم اصلی راه پیدا کرد. با این حال او نتوانست مانند دنی کارواخال در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها جایگاهش را پیدا کند و در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به بورسیا دورتموند منتقل شد.

حکیمی در دورتموند در نقش یک دفاع راست گلزن ظاهر شد و علاوه بر ارسال ۱۰ پاس گل، ۹ بار هم گلزنی کرد. اگرچه هواداران رئال مادرید خواهان ماندن او در سانتیاگو برنابئو بودند، اما رئال مادرید او را به قیمت ۴۰ میلیون یورو به اینترمیلان فروخت. حکیمی در سری آ نیز بازی‌های خوبش را ادامه داد و یکی از بازیکنان کلیدی نراتزوری بود که باعث شد این تیم پس از سال‌ها، قهرمانی سری آ را تجربه کند.  

او در اولین فصل خود در اینترمیلان، در ۴۵ مسابقه در تمام مسابقات ۷ گل به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل داد. بر اساس گزارش ها، او قرار است با قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون یورو پیش از فصل جدید به پاری سن ژرمن بپیوندد.

برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

۴- سادیو  مانه - لیورپول/ تیم ملی سنگال

اگر چنین لیستی سال گذشته تهیه می‌شد، مسلما جایگاه مانه بالاتر از این بود. مانه در ابتدای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ کم فروغ ظاهر شد، اما در بازی‌های پایانی فصل شرایطش بهتر شد.  

سادیو مانه یکی از بهترین خریدهای لیورپول در چند وقت اخیر بوده است.  مانه از نظر فنی با استعداد است و سرعت بالایی دارد. او یک وینگر باهوش است که می‌تواند در هر ۲ جناح بازی کند و با وجود استارت‌ها و نفوذهای پیاپی، با خستگی میانه‌ای ندارد.

مانه یک شخصیت موثر در قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ و قهرمانی این تیم در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر بود. او در ۴۸ مسابقه فصل اخیر ۱۶ گل برای لیورپول به ثمر رسانده و ۹ پاس گل داده است.

برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

۵ - کالیدو کولیبالی - ناپولی/ تیم ملی سنگال

کالیدو کولیبالی از چند فصل قبل نام خود را به عنوان یکی از برترین مدافعان دنیای فوتبال مطرح کرد و باشگاه ایتالیایی با وجود پیشنهادهای فراوان، نشان داد که به سادگی حاضر نیست مدافع کلیدی خود را از دست بدهد.  

به طور مرتب شایعاتی در خصوص تمایل منچسترسیتی و منچستریونایتد به جذب او مطرح شده است. کولیبالی یک نمونه عالی از یک مدافع میانی مدرن است.  او قوی و تنومند است و می‌تواند در دوئل‌های هوایی موفق شود. کولیبالی از نظر فنی توانمندی‌های زیادی دارد و در انتقال توپ به خوبی کار می‌کند.  

او یک بازیکن باهوش است و در خواندن بازی حریف و رهگیری توپ مهارت دارد. کولیبالی همچنین به لطف پاس‌های دقیق خود، در بازیسازی از عقب برای تیمش نقش موثری ایفا می‌کند.  

برترین بازیکنان آفریقایی دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1101511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =