ساخت ۱۴۷ مدرسه دانش آموزان استثنایی در کشور آغاز شد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز دانش آموزان در قالب طرح از خشت تا بهشت با نیازهای ویژه ۱۴۷ مدرسه کلنگ زنی و آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: قرار شد اعتبار پنج مدرسه از ۲۱۰ مدرسه‌ای که نیاز آموزش و پرورش استنثایی است، را کامل تأمین کنیم.

حسینی با بیان اینکه یک مدرسه اوتیسم در مرکز استان مازندران احداث می‌شود، گفت: همچنین ۴۰ میلیارد تومان برای امکانات آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۳۳ هزار دستگاه تبلت و تجهیزات آموزشی هوشمند بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، گفت: هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تأمین می‌شود و ۵۰۰ دستگاه بین دانش آموزان استثنایی توزیع شده است.

حسینی یادآور شد: راه اندازی ۱۰ باشگاه پیشکسوتان آموزش استثنایی، یک پایگاه سنجش دائمی آگوستیک، پایگاه آموزش مجازی، یک پایگاه مرکز جامع توانبخشی، تشخیصی وآموزشی از دیگر طرح‌ها در مازندران است.

وی گفت: مقرر شد در ۱۰ مدرسه‌ای که دارای فضای مناسب باشند سالن‌های ورزشی ۲۰۰ متری احداث شود.

حسینی با بیان اینکه ۲۱۰ مدرسه دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز است، یادآور شد: در شهرستان رامسر دو مدرسه شامل مدرسه استثنایی و مدرسه عادی کلنگ زنی شده است.

وی گفت: در قالب طرح از خشت تا بهشت ۱۴۷ مدرسه دانش آموزان با نیازهای ویژه کلنگ زنی شده است، همچنین سالن ۶۰۰ متری ورزشی نیز ساخته خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر: 1101520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =