۱۲ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایششگاهی

فرصت ثبت‌نام در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ با توجه به اصلاحیه آیین نامه نحوه اجرای تبصره ۲ ماده ۴ قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات دوره پزشکی، دارویی و مواد خوراکی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، ابلاغی معاون آموزشی وزارت بهداشت در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ متقاضیان ورود به دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی می توانند براساس شرایط در آزمون ثبت نام کنند.

افراد دارای دکتری تخصصی Ph.D یا تخصص در یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی پزشکی (ایمنی شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی (میکروب شناسی) پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون) مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.

دانش آموختگان خارج از کشور در صورتی که عنوان مدرک ارزشیابی شده آنها مطابق موارد اعلامی باشد و یا دارای کارت و شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی باشند، مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.

ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir صورت می پذیرد.

همزمان با تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود فقط به صورت اینترنتی به آدرس سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند. داوطلبان موظفند پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه چاپ شده از فرم ثبت نام، برای مراحل بعدی آزمون نزد خود محفوظ نگه دارند.

هیچ گونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون اخذ نخواهد شد. همچنین به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان ملزم هستند کلیه مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند.

برای افرادی که در هنگام ثبت نام مدارک ارسال نمی کنند و یا ناقص ارسال می کنند، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.

پذیرش در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی از طریق آزمون کتبی با سهم ۶۷ درصد و مصاحبه با سهم ۳۳ درصد انجام خواهد شد.

آزمون کتبی از مباحث تشخیص آزمایشگاهی بالینی کتب مرجع رشته های تخصصی در حد بخش مربوط از کتاب: Henry’s Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods است که توسط هیات های ممتحنه و ارزشیابی رشته های آزمایشگاهی علوم پایه و رشته آسیب شناسی بالینی و به صورت سوالات چند گزینه ای برگزار می شود.

تعداد سوالات آزمون کتبی ۱۵۰ سوال است و آزمون کتبی صبح روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود. بر اساس شرایط، آزمون کتبی ممکن است بصورت الکترونیک (Computer Based) و یا کاغذی (Paper Based) باشد.

آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق حرفه ای و علمی داوطلبان انجام خواهد شد. جزئیات مربوط به سوابق مورد بررسی در آزمون مصاحبه از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =