نباید نگاه‌های سیاسی را در حوزه فرهنگ دخالت داد/ مسئولیت وزیر ارشاد نسبت به دیگران بیشتر است

رئیس مرکز امور قرآنی کشور گفت: گاهی اوقات ما گرفتار سیاست بازی‌ها، گروه بازی‌ها و جناح بازی‌ها می‌شویم که این موضوع آفت است و باید جلوی آن گرفته شود و کسی باید باشد که در حوزه فرهنگ سال‌ها کار کرده، حوزه هنر را به درستی بشناسد و در این مسیر از قرآن که کتاب زندگی است بهره گیرد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص شاخصه‌های کابینه و دولت کارآمد در دولت سیزدهم اظهار کرد: افرادی که درکابینه حضور خواهند داشت باید در حوزه کاری خود متخصص بوده و سابقه کار اجرایی داشته، شرایط کاری را به خوبی بشناسند و در عین حال انسان‌های سالم و پاکدستی با نیت منافع جمعی و گروهی باشند، نه نیت فردی و جناحی و باید اهل کارو تلاش باشند و جهادی عمل کنند.

قره شیخلو ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: مسئول جمهوری اسلامی باید مشکلات را بشناسد و راهکارهایی را ارائه دهد تا هرچه زودتر نواقص برطرف شود و همچنین بتواند با حلقه متصل به وزارتخانه ارتباط مطلوبی داشته و اهل مشورت باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی مسئولیتش نسبت به دیگر وزرا اندکی سخت تر و خطیرتر است، افزود: همان گونه که مستحضرید بحث فرهنگ، موضوع بسیار مهمی است و اصحاب این حوزه افراد ویژه ای هستند و فردی که می‌خواهد وارد این حوزه شود باید فرهنگ را به خوبی شناخته و در این حوزه سابقه کاری درخشانی داشته و اهل تعامل باشد.

این مدیر قرآنی بیان کرد: وزیر ارشاد طی چهار سال حضورش در این مسئولیت باید بتواند سطح فرهنگ جامعه را در بخش‌ها و موضوعات مختلف ارتقا دهد که بسیار کار سختی است و به یک تلاش جهادی و مدیر جهادگر نیاز دارد.

وی با اشاره به این مطلب که نباید نگاه‌های سیاسی را در حوزه فرهنگ دخالت داد، افزود: البته منظورم سیاست بازی است زیرا گاهی اوقات ما گرفتار سیاست بازی‌ها، گروه بازی‌ها و جناح بازی‌ها می‌شویم که این موضوع آفت است و باید جلوی آن گرفته شود و کسی باید باشد که در حوزه فرهنگ سال‌ها کار کرده، حوزه هنر را به درستی بشناسد و در این مسیر از قرآن که کتاب زندگی است بهره گیرد.

قره شیخلو در خصوص انتظارات اهالی فرهنگ و هنر از رئیس جمهور منتخب نیز گفت: انتظار ما و تمام مردم این است که هر شخصی که عهده دار پست ریاست جمهوری می‌شود قصدش خدمت به کشور و مردم و تلاش در جهت اجرایی کردن اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، ما نیز به عنوان عضوی از جامعه که سبقه‌ی فرهنگی نیز داریم انتظارمان این است که نیتش خدمت به کشور و ارتقا حوزه‌ی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • النا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      به امیدایرانی اباد.عالی بود