گرما جان ۷۱۹ نفر را  در یک استان کانادا گرفت

پزشکی قانونی استان بریتیش کلمبیا در کانادا اواخر روز جمعه از «تعداد بی‌سابقه» مرگ و میر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، طبق گزارش پزشکی قانونی استان بریتیش کلمبیا کانادا ، بین تاریخ جمعه هفته پیش تا پنجشنبه گذشته 719 مرگ در این استان ثبت شده است که سه برابر بیشتر از میانگین مرگ و میر ثبت شده در زمان‌های عادی است.

لیزا لاپوینت، از مقام‌های پزشکی قانونی استان در بیانیه‌ای گفت: «شرایط آب‌وهوایی که بریتیش کلمبیا طی هفته گذشته تجربه کرده است عامل مهمی در افزایش شمار مرگ و میرها است.» وی این میزان از مرگ و میرها را «ناگهانی و غیرمنتظره» توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، موج گرما روز جمعه در مرکز کانادا ادامه یافت و علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدارهای موج گرما برای استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا و همچنین بخش از سرزمین‌های شمال غربی و شمال انتاریو صادر شده است.

سازمان محیط زیست کانادا، اواخر روز جمعه پیش‌بینی کرد که گرمای هوا در دور روز آینده همچنان در بریتیش کمبیا ادامه داشته باشد.

در همین حال، ایالت‌های واشنگتن و اورگن در آن سوی مرزهای کانادا نیز شاهد موج گرمای بی‌سابقه در این هفته بودند. مقام‌های ایالت اورگن آمریکا روز جمعه اعلام کردند که شمار قربانیان گرما در این ایالت به دست‌کم 95 نفر رسیده است. مقام‌های ایالتی واشنگتن نیز 30 مورد مرگ و میر مرتبط با موج گرما در این ایالت را اعلام کردند.

استیو میچل، مدیر بخش فوریت‌های پزشکی در سیاتل گفت: «فکر می‌کنم با گذشت زمان، متوجه می‌شویم که این تعداد در حال افزایش است.»

در شهر سیال رکورد گرمای 42 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =