علت سفر معاون آژانس به ایران از زبان غریب آبادی

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس سفر «ماسیمو آپارو» معاون گروسی به تهران را در راستای فعالیت‌های روتین پادمانی خواند و گفت که هیچ برنامه گفت‌وگوی از پیش تعیین شده‌ای برای او در این سفر پیش بینی نشده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) در توئیتی با اشاره به سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «موسیمو آپارو» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: آپارو همچنین یکی از بازرسان تعیین شده برای ایران است و هدف بازدید او از تهران در راستای فعالیت‌های روتین پادمانی و در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان است.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد: اگر چه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تماس مداوم هستیم، اما هیچ برنامه گفت‌وگوی از پیش تعیین شده‌ای برای آپارو در مدت حضورش در تهران پیش بینی نشده است.

علت سفر معاون آژانس به ایران از زبان غریب آبادی

پیش از این خبرنگار وال استریت ژورنال از سفر معاون رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران خبر داده بود.

بعد از آن‌که در اسفند ماه سال گذشته سه کشور اروپایی تلاش‌هایشان برای صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران را متوقف کردند، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری از برگزاری نشستی در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) در ایران به منظور بررسی مسائل فنی بین ایران و آژانس خبر داد و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم به خبرنگار فارس گفت که همواره تعاملات فنی بین ایران و آژانس، برقرار بوده و دو طرف به طور مستمر در حال کار و تعامل با یکدیگر هستند و در طول دو سال گذشته نیز، چندین نشست فنی در این خصوص برگزار کرده اند.
کمالوندی با بیان اینکه نشست پیش رو نیز در تداوم همین مسیر و در چارچوب موضوعات پادمانی بوده، اعلام کرد که نشست مزبور در سطح معاون مدیرکل برگزار خواهد شد.

البته این سفر انجام نشد و آنگونه هم که غریب آبادی امروز در توئیت خود اعلام کرد سفر هفته جاری آپارو در راستای فعالیت‌های روتین پادمانی است و قرار هم نیست گفت‌وگویی در این سفر انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =