سلیمانی: هیچ‌جای خوزستان آب شرب سالم ندارد

استاندار خوزستان گفت: امسال علاوه بر آب شرب، در تامین آب مصارف کشاورزی و دام‌ها نیز با تنش جدی مواجه هستیم و به شدت مشکل داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، استاندار خوزستان گفت: برخی شاخص‌ها در خوزستان بسیار نامطلوب هستند، برای مثال در هیچ جایی در خوزستان آب شرب سالم نداریم و در کل استان خوزستان هیچ جایی در شرایط پر آبی و کم آبی، آب سالم وجود ندارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست بررسی مناطق محروم خوزستان که امروز (۱۲ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان بر خلاف آوازه بزرگی که از نظر درآمدها و نقش ارزنده‌ای که در ابعاد ملی در مسائل امنیتی و اجتماعی کشور دارد، بسیار مظلوم واقع شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۳ روستا در خوزستان آب شرب سالم ندارند، افزود: در خوزستان بارندگی و کم بارش بودن، مصیبت است. بارندگی زیاد باعث تداخل فاضلاب و آب شرب می‌شود و خشکسالی نیز باعث شوری آب و غیر مصرف شدن آب شرب می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش بارش‌ها و ذخایر آبی گفت: امسال علاوه بر آب شرب، در تامین آب مصارف کشاورزی و دام‌ها نیز با تنش جدی مواجه هستیم و به شدت مشکل داریم.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: خوزستان در زیرساخت‌های جاده‌ای در مقایسه با استان‌هایی که نقش چندانی در صادرات و ترانزیت کالای کشور ندارند، وضعیت بسیار نامناسبی دارد و در این زمینه مشکلات متعدد است.

وی با بیان اینکه بعضی از شهرستان‌های خوزستان صد درصد محروم هستند، افزود: در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده اما در رفاه عمومی که شامل زیرساخت‌های آب، جاده و امکانات عمومی است، مشکلات بسیار زیاد است.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه‌هایی که برای تکمیل به حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، گفت: برای تکمیل حدود ۳۰۰ پروژه‌ای که به اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارند، به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم. این پروژه‌ها شناسایی شده‌اند و با برنامه‌ریزی می‌توانیم آن‌ها را به اتمام رسانیم. با همکاری استان و منابع ملی و بنیادها و بخش‌های مختلف می‌توانیم اعتبارات اجرای این طرح‌ها را تامین کنیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: برخی شاخص‌ها در خوزستان بسیار نامطلوب هستند، برای مثال در هیچ جایی در خوزستان آب شرب سالم نداریم. در کل استان خوزستان هیچ جایی در شرایط پر آبی و کم آبی، آب سالم وجود ندارد.

انتهای پیام/
کد خبر: 1101693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =