درخواست چین از جامعه جهانی برای کمک به مهار کرونا

وزیر امور خارجه چین از جامعه جهانی خواست در برابر کرونا یک دیوار بزرگ مصونیت تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین از کشورهای جهان خواست برای مقابله با کرونا یک دیوار بزرگ مصونیت تشکیل دهند.

او که در کنفرانس جهانی صلح در چین صحبت می‌کرد با اشاره تلویحی به دیوار بزرگ چین گفت: «همه ما با یک مشکل مشترک مواجه هستیم، اولویت اصلی و اول ما باید ایجاد نوعی دیوار بزرگ مصونیت در برابر این ویروس باشد.»

وزیر امور خارجه چین در ادامه افزود: باید تبعیض‌های بین‌المللی و سیاسی را کنار گذاشت و در برابر این بیماری به همکاری و اتحاد دست یابیم.

چین تاکنون ۴۸۰ میلیون دوز واکسن به دیگر کشورها داده است، وزیرخارجه این کشور همچنین بر تلاش برای دسترسی همه کشورها به واکسن کووید۱۹ تاکید کرد.

طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۴۳۷ هزار و ۵۴۸ نفری، تعداد مبتلایان به این ویروس  به ۱۸۳ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۹۰ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۸ هزار و ۴۹۵ نفری در یک روز به تعداد ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۲۴۸ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۶۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۵ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا نیز بدین ترتیب است: آمریکا ۳۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۹۸ نفر، هند ۳۰ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۸۹ نفر، برزیل ۱۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۶۹ نفر، فرانسه ۵ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۴۸ نفر، روسیه ۵ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۶۰ نفر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =