آخرین سربازان انگلیس هم از افغانستان خارج می‌شوند

نشریه گاردین اعلام کرد انگلیس مابقی سربازان خود را نیز در این هفته از افغانستان خارج می‌کند.

به گزهرش گروه بین الملل ایسکانیوز، شریه گاردین چاپ انگلیس به نقل از برخی منابع از بازگشت مابقی سربازان انگلیسی که در افغانستان حضور دارند، به کشورشان خبر داد.

این نشریه در گزارشی به نقل از این منابع اعلام کرد با وجود تحرکات طالبان، پایان دودهه درگیری در این کشور قریب الوقو می‌باشد.

در این گزارش همچنین آمده است: برخی منابع در وزارت دفاع انگلیس به گاردین اعلام کردند انتظار می‌رود خروج ۷۵۰ سرباز انگلیسی – که در چارچوب فعالیت ناتو برای با ثبات سازی افغانستان و مأموریت آموزش نیروهای این کشور بوده است- ظرف چند روز آینده و پیش از اعلام رسمی آن کامل شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه برخی منابع داخلی تمایلی به تأیید زمان دقیق جدول خروج این نیروها ندارند؛ اما دو منبع نظامی تصریح کردند قرار است نیروهای انگلیس تا یکشنبه ۴ ژوئیه افغانستان را ترک کنند ئ برای همین، نیروی هوایی انگلیس پروازها برای تکمیل روند خروج را دوبار تنظیم کرده است.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خروج از آمریکا را در روز استقلال تکذیب کرده؛ اما به نظر می‌رسد کمتر از هزار سرباز آمریکایی هنوز در افغانستان مانده اند که بیشتر آن‌ها نیز به دلایل امنیتی همچنان در کابل حضور دارند.

گفتنی است نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را - بزرگترین پایگاه آمریکا در این کشور - ترک کردند.

پیشتر یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به شبکه سی ان ان گفته بود: «انتظار می‌رود آخرین نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان امروز جمعه پایگاه هوایی بگرام را ترک کنند.»

به گفته این مقام دفاعی خروج این نیروها پایان حضور نیروهای آمریکایی در محوطه گسترده‌ای است که به مرکز قدرت نظامی در افغانستان تبدیل شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =