بهترین استراتژی برای خرید سهام در شرایط کنونی چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: استراتژی معاملات به معامله گر و فرد فعال در بازار سرمایه بر اساس آن شناختی که از خودش دارد باز می‌گردد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بهترین استراتژی معاملات سهام در شرایط فعلی چیست؟ بیان کرد: در رابطه با استراتژی معاملات باید گفت که عمدتا استراتژی معاملات به معامله گر و فرد فعال در بازار سرمایه بر اساس آن شناختی که از خودش دارد باز می‌گردد.

او افزود: برخی از افراد به طور کل ذاتا نوسان گیر و برخی نیز به دنبال داشتن پرتفوی برای میان مدت و بلند مدت هستند. گام اول در رابطه با تعیین استراتژی به خود افراد و فعالان بازار باز می‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: برخی از اوقات شرایط بازار باعث می‌شود، که افراد مقداری انعطاف داشته باشند و متناسب با شرایط بازار،  استراتژی مرتبط را انتخاب کنند.

حدادی در ادامه افزود: در حال حاضر باید هم زمان از هر دو استراتژی استفاده کرد، یعنی ۵۰ درصد پرتفوی با توجه به شرایط بازار که بسیار ارزنده است و p/e  تحلیلی یا همان فوروارد برخی از شرکت‌ها نیز پنج یا زیر پنج است به خرید و نگهداری چنین سهامی اختصاص پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: بهتر است ۵۰ درصد دیگر پرتفوی نیز به نوسان گیری که عمدتا در سهام متوسط بازار و بعضا سهام بزرگ‌تر بازار اختصاص یابد، همچنین نوسان گیری در سهم‌های کوچک بازار از یک الی دو ماه آینده که این سهم‌های کوچک نیز به تعادل خواهند رسید، اختصاص پیدا کند.

حدادی در ادامه گفت: در مجموع با توجه به شرایطی که وجود دارد روند قیمت ارز، پیش بینی افزایش تورم و موارد این چنینی اگر بخواهیم یکی از این دو استراتژی بیان شده را برگزینم، استراتژی خرید و نگهداری برتر از نوسان گیری است، اما در حال حاضر هر دو حالت یعنی بخشی خرید و نگهداری سهام در پرتفوی و بخشی نوسان گیری را توصیه می‌کنم.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که روند بازار را به چه شکل مشاهده می‌کنید؟ اظهار کرد: روند بازار را تا شروع دولت جدید نوسانی به صورت مثبت و منفی با گرایش مثبت می‌بینم، اما در کل برای نیمه دوم سال بازار روندی مثبت را خواهد داشت و به آن خوش بین هستم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =