مردم با هوشمندی وارد بورس شوند/ احتمال ریزش دوباره بازار سرمایه وجود ندارد

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: عملکرد ۳ ماهه شرکت‌ها در سال جاری خوب بود و عملکرد ۶ ماهه شان بهتر از پیش‌بینی‌هایشان خواهد شد.

علی جعفری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص شرایط فعلی بازار بورس و آینده این بازار گفت: فضای قبل از انتخابات تصمیمگیری برای سهامداران با ابهام روبرو بود زیرا نتیجه انتخابات برایشان مهم بود و با تعللی که داشتند سبب شدند تا شاخص ها رشد نداشته باشند ولی در شرایط فعلی و با مشخص شدن تکلیف دولت آینده، سهامداران تصمیمات خود را لحاظ میکنند.

وی افزود:رشدی که در بازار شاهد آن هستیم، به علت افت همگانی قیمت ها در بازار به ویژه در ۹ماه اخیر، بوده که سبب شده شاخص ها از قیمت واقعی شان دور شدند و در واقع در شرایط فعلی رشد نداشته بلکه اصلاح قیمت ها را داشتیم.

 این کارشناس بازار سرمایه و بورس خاطرنشان کرد: اینکه در مرداد و شهریور شاخص ها با نوسان روبرو خواهند شد صحیح است. سرمایه گذاران در بورس بر مبنای عملکرد شرکت ها تصمیم‌گیری میکنند و منتظر می مانند تا عملکرد ۶ ماهه شرکت ها منتشر شود که این گزارش در اوایل مهرماه ارائه میشود. با توجه به شرایط فعلی که با تحریم‌ها مواجه هستیم این امر به ضرر شرکت‌ها نیست و حتی برخی از این شرکت ها از تحریم سود می برند.

وی تاکید کرد: عملکرد ۳ ماهه شرکت‌ها در سال جاری خوب بود و عملکرد ۶ ماهه شان بهتر از پیش‌بینی‌هایشان خواهد شد.

جعفری تشریح کرد: چنین روندی که پیش رو داریم، در اواخر مهرماه شاهد رشد چشمگیر بازار بورس خواهیم بود با توجه به افت حدودا ۹_۸ ماهه بازار و قیمت ها، سهام ارزان شد و نظر مسئولین مربوطه و کارشناسان در این راستاست که بازار دیگر منفی نخواهد شد و البته سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار را توصیه میکنم و تاکید میکنم که افراد با هوشمندی وارد بورس شوند.

این کارشناس بازار بورس و سرمایه در خصوص آینده بازار بورس گفت: رفع تحریم‌ها کمک چشمگیری  به اقتصاد کشور و رشد و توسعه بورس خواهد کرد. چنانچه این توافقات صورت گیرد قیمت بازارهای موازی مثل خودرو، مسکن، ارز به شدت با افت مواجه خواهد شد و با رونق اقتصادی و گسترش تجارت شرایط بورس بهتر شده و رشد خواهد کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1101823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =