باید نسبت به مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها حساس باشیم

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می‌دانند.

وی با تاکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است و به زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می‌شود که از نظر چاقی، میزان تحرک، میزان چربی و قند خون و ... دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی کرده اند.

وی افزود: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچکترین میزان آسیب‌های اجتماعی هم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده شود و در طول یک خط زندگی انواع برنامه ریزی‌های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف شود.

وی از تلاش کارگروه‌های ایمنی و محیط دانشگاه‌ها در خلال سال‌های اخیر و به ویزه در ایام کرونا تشکر کرد؛ و اقدامات این کارگروه‌ها را در کاهش مخاطرات محیطی و بحران‌های محیطی و پیشگیری ستودنی دانست؛ و اعلام کرد عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، عربال گری و سم زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت آمیز بوده است.

صفاری نیا از رویکرد جدید دستگاه‌های مانند سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه کمک‌های مادی و حمایتی به وزارت علوم و دانشگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: یک دانشگاه سالم و با نشاط، یک جامعه پیشرفته را می‌سازد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از آغاز فعالیت کارگروه‌های علمی تخصصی در این اداره کل خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه‌های تازه تاسیس، کارگروه دانشجویان کم توان جسمی است و این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه ریزی است.

در پایان این نشست، اسامی مراکز بهداشت و درمان برتر، نمونه و فعال در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اعلام شد. این جلسه با حضور غلامرضا غفاری معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان،احمدمعتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =